EPLF (Avrupa Laminat Zemin Kaplaması Üreticileri Birliği), 2019 yılında üyelerinin Avrupa üretiminden dünya çapında toplam 447 milyon m2 laminat parke satışı yaptıklarını açıkladı (2018: 454 milyon m2, % -1.5). 2019’un ikinci yarısı, gerileyen bir toparlanmaya tanık olunduğu ifade eden endüstri birliği, dünya ticaretindeki düşüşün etkisinin küresel olarak fark edilmesine rağmen, yüksek düzeyde istikrar kazandığına dikkat çekti. EPLF’nin “iç pazarı” olan Batı Avrupa da 2019’da hafif düşüş yaşarken, önemli pazarlar olarak gösterilen bazı Batı Avrupa ülkelerinden olumlu rakamlar bildirildi. Doğu Avrupa da güçlü rakamlar sunarken, yurtdışı satışlarında bir gerileme yaşandı.
Batı Avrupa’da (Türkiye dahil), 2019’daki toplam satışlar 219 milyon m2’ye (2018’de 225 milyon m2’ydi) ulaştı. Bu, bir önceki yıla göre % 2.1’lik bir düşüşü temsil ediyor. Almanya, 50 milyon m2 (2018’de 52 milyon m2) ile Orta Avrupa’nın en önemli tek pazarı olmaya devam ediyor. Ancak gerileme, önceki yıllara göre % 5.0 düşüşle yavaşlıyor.
Fransa, Avrupa’da ikinci sırada yer alırken, 2019’da pazar % 1.1 artarak 36.5 milyon m2’ye (2018’de 36 milyon m2) yükseldi. EPLF üyeleri için bir başka olumlu bir trend 2019’da 32.6 milyon m2 satışla (2018’de 29.8 milyon m2) Büyük Britanya’da görüldü ve böylece bir önceki yılın rakamındaki düşüş % 9.5’lik bir artışla dengelendi. Ayrıca İspanya da olumlu gelişmeler bildirdi ve laminat parke satışlarının % 1.4 artarak 16.7 milyon m2’ye (2018’de 16.5 milyon m2) yükseldiğini açıkladı.
EPLF’nin açıklamalarına göre, Doğu Avrupa’da belirgin bir yükseliş eğilimi görülmeye devam ediyor. Bölge, EPLF üreticileri için gelecekteki önemli bir pazar olarak rolünü doğruladı. Avrupa laminat parke üreticileri 2019’da bölgede 135 milyon m2 (2018’de 128 milyon m2) ile iyi bir sonuç elde etti. Rusya’daki EPLF üyeleri, % 11.4’lük bir büyüme oranına karşılık gelen 43.8 milyon m2 (2018’de 39 milyon m2) bildirdi. Öte yandan Polonya % 6.1 artarak 31.2 milyon m2’ye (2018’de 29.5 milyon m2) yükseldi. Ukrayna ise Doğu Avrupa’da “yükselen yıldız” haline geliyor ve 10.1 milyon m2 ile ülke bölgede üçüncü sırada yer aldı (7.6 milyon m2 ile bir önceki yıla göre % + 32.5). Ancak Romanya ve Macaristan, 10 milyon m2 (2018’de 11 milyon m2) ve 7 milyon m2 (2018’e kıyasla -% 2.4) ile geride kaldı.
ABD’deki satış patlaması daha sonra, Kuzey Amerika’da normal seviyeye döndü ve Kanada’da çift haneli bir azalma ile yavaşladı. 2019 yılında, Kuzey Amerika’da bir önceki yıla göre yaklaşık % 9.6 daha az ve toplamda 40 milyon m2 (2018’de 44.3 milyon m2) satıldı. ABD, 2019’da 29.7 milyon m2 (2018’de 30.7 milyon m2) ile % 3.2’lik hafif bir gerileme gösterdi. Kanada’da 2019’da sadece 10.3 milyon m2’ye (önceki yıl 13.6 milyon m2) yakın satış kaydedildi ve bu da % 24.7 düşüş anlamına geliyor.
Daha küçük ihracat bölgeleri dünya ticaretindeki yavaşlamanın işaretlerini gösterdi. Asya, Orta Asya cumhuriyetleri hariç, 30 milyon m2’den 28.2 milyon m2’ye, % 6 oranında bir düşüş yaşadı. Kazakistan, nispeten % 4’lük küçük bir artışla 4 milyon m2’lik bir seviyede istikrar kazandı. Latin Amerika 2018’deki 18.5 milyon m2’den, 2019’da 15.7 milyon m2’ye düştü (-% 15.2). Afrika da geçmiş yıllardaki olumlu eğilime devam edemedi. Kıtanın kuzeyinden güneye doğru çeşitli ihracat pazarlarının toplam satış hacmi 2018’de 5 milyon m2’den hafifçe düşerek 4.9 milyon m2’ye geriledi.