YENİ ÜRÜNLERLE PİYASANIN İDDİALI İSMİ PELİ PARQUET

Parke sektörünün saygın isimlerinden biri olan Peli Parquet firması, başarılı girişimleriyle dikkat çekmeye devam ediyor. Son olarak Peli Nero Floor 2015 koleksiyonlarında bir ilki gerçekleştirerek; suya karşı yüzde 100 dayanıklı zemin döşemesini yeniliklerle tanıtan firma, parkeyi ıslak mekânlara da sokmayı hedefliyor.

Vezirköprü Orman Ürünleri ve Kağıt Sanayi A.Ş. Pazarlama ve Ürün Geliştirme Müdürü Mehmet Karahasanoğlu ile siz değerli okurlarımız için görüştük ve Peli Parke’nin son çalışmalarıyla ilgili bilgi aldık.

 ORSİAD: Öncelikle sektörde yenilik getiren Peli Nero Floor ürünlerinin özelliklerini anlatır mısınız?

 Mehmet Karahasanoğlu: Kilit sistemi sayesinde herhangi bir yapıştırıcıya ihtiyaç duyulmadan kolaylıkla zemine döşenebilecek Peli Nero Floor, istenildiği zaman rahatlıkla sökülerek tekrar takılabileceği gibi, başka bir yere de taşınabiliyor ve gereksiz masraflardan kaçınmayı sağlıyor. Ürünümüzün doğal ahşap görünümü, kilit sistemine sahip olması, kalınlığı ve kolaylıkla döşenebilmesi gibi nitelikleri onu geleneksel parkelerden ayırıyor. Banyo, mutfak ve yaşam alanlarında kullanılabilen bu yeni koleksiyonumz, tüm ıslak mekânlar, mağazalar, sağlık kurumları, eğitim kurumları, sportif alanlar, ofisler gibi bir çok farklı yere uygundur. Ayrıca koleksiyonumuzun kabarma yapmaması, temizliğinin kolaylıkla yapılabilmesini sağlıyor.

Bir önemli özelliği de; ileri derecede ses izolasyonu işlevselliğine sahip olmasıyla kafe, otel ve hastane gibi yerlerde de sakin, gürültüsüz bir ortam oluşturulmasını sağlaması. Özellikle yoğun olarak ziyaret edilen AVM’lerde, otellerde kişilerin ayak seslerini minimum düzeye indirgeyerek gereksiz gürültülerden arındıran bu koleksiyonumuz, yüksek oranda sürtünmeye dayanıklı olmasıyla da bir deformasyona uğramıyor.

 ORSİAD: Peki bu farklı ürünü maliyet açısından değerlendirecek olursanız?

Mehmet Karahasanoğlu: Piyasada yer alan diğer vinil yer karolarının 2-3 mm olmasından dolayı işçilik, tutkal ve zemini düzeltmede kullanılan self-leveling maliyetleri düşünüldüğünde, 5 mm kalınlığındaki Peli Nero Floor’un son derece ekonomik ve kalitelidir. İnanıyoruz ki, bu ürünümüz kısa zamanda zemin döşemesinde vazgeçilmezler arasında yer alacaktır.

 ORSİAD: Sizce bu yıl Türkiye iç piyasalarında parke satışı ne kadar olur? Peli Parquet’nin bu pazardaki ağırlığı ne kadardır?

 Mehmet Karahasanoğlu: Türkiye’de 8 yerli üretim yapan firma ile üretim kapasitesi 120-130 Milyon m2’lere çıkmıştır. Pazar satışları, 100 Milyon m2’nin üstüne çıkmıştır. İhracat pazarımızın toplam üretimin % 15’i kadar olması beklentisi içindeyiz. Fakat Güney komşularımızda savaşların bitmesi herkesin en büyük beklentisidir.

PELİ’nin bu yıl satış hedefi 20 milyon m2’dir. Fakat 6 koleksiyonunu aktif olarak stoklarında taşımaya özen göstermektedir. Bu da bize % 15-20 oranında hedef şaşırtabilmektedir.

 ORSİAD: İran pazarı 2016 yılında satışlara ne kadar etki yapar?

 Mehmet Karahasanoğlu: İran pazarı 2016 yılında, geçmiş yıldan farklı olmayacaktır. Firmalar kendi yapılanmalarını kurmadıkları sürece satışlarını geliştiremezler.

ORSİAD: Alman menşehirli parkelere yapılan antidamping uygulamasının piyasalara etkisi sizce ne kadar oldu?

 Mehmet Karahasanoğlu: Alman menşeli mallara yapılan antidamping uygulaması piyasadaki satıcılarda ithal mala karşı güvensizlik yarattı. Bu da yerli mala olan talebi arttırdı. Piyasada yerli üreticilerde olumlu etki yapmıştır.

ORSİAD: 2016 yılında parke süpürgeliği üretimine başlayacağınızın duyumunu aldık, düşünülen bu üretimde hedef nedir?

 Mehmet Karahasanoğlu: Firmamız 2016 yılına, yeni aksesuar üretim hatlarını açarak başlayacaktır. Bu üretimin adı PELI ART olacaktır. Bu yeni üretim ile firmamız, gerek levha gerekse parke yan bitmiş aksesuarları üretir konuma gelecektir. İlk yıl için üretim hedefleri, kendi ürün kapasitelerimiz seviyesinde olacaktır.

ORSİAD: Orman ürünlerinde yurt dışında yatırım yapmayı düşünüyor musunuz?

 Mehmet Karahasanoğlu: Yurtdışında yatırımı yakın dönemde düşünmüyoruz.

 ORSİAD: Orman ürünleri üretimindeki hammadde ihtiyacının ne kadarını iç, ne kadarını yurt dışından tedarik etmektesiniz?

 Mehmet Karahasanoğlu: Hammadde temini şu an iç piyasadan karşılanmaktadır.

 ORSİAD: Grubunuz olarak kalıp, kapı, dış kaplama, plywood satışları ne durumdadır ve 2016 yılı için hedefleriniz nelerdir?

 Mehmet Karahasanoğlu: Grubumuz içinde üretilmekte olan kalıp, kapı, dış kaplama, plywood ürünleri, kapasitemiz doğrultusunda üretimi devam etmektedir.

 ORSİAD: Son olarak, 2016 yılı için yeni süprizler var mı?

Mehmet Karahasanoğlu: 2016 yılında yeni renk, yeni yüzeye sahip koleksiyonları müşterilerinize sunmaya devam edeceğiz.

 Yenilik ve Kalitenin Takipçisi “PELİ PARKE”