Üye şirketler ve ulusal derneklerden elde edilen bilgilere ışığında açıklama yapan FEP (Parke Sanayi Avrupa Federasyonu), Avrupa Parke Sanayi genel tüketim rakamlarının 2014 yılı için % 3.8 sıralamasında olduğunu belirtti. Bu oranın bir ön tahmin olduğunu belirten FEP yetkilileri, rakamı Domotex’te gerçekleşen FEP kurulu toplantısı sonunda açıkladılar. Ayrıca Haziran ayı başında, Bordeaux’da düzenlenecek olan FEP yıllık Genel Kurul Toplantısı’nda, tüm verilerin açıklanacağını belirtildi.
Son birkaçyıl içinde tanıkolunduğu gibi, sonuçlarınülkeden ülkeye ve hatta çeyrekten çeyreğe bazıfarklılıklar gösterdiği de ifade edilenler arasındaydı. Bölgeselaçıdan bakıldığında, krizinetkilerinin İtalya veFransa gibiülkelerdehalagüçlü şekilde hissedildiği belirtildi. İyi haberlerinİsveç’ten geldiği, oradan rapor edilen olumlugelişmelerin yanı sıra, Macaristan’daki pazarın da 2014 yılında yükseldiği söyleniyor. OrtaAvrupa’da, İsviçre yüksek seviyedeki tüketimin sabit kalmasıyla stabil bir “parke ülkesi” konumunu koruyor. AvusturyaveAlmanya’nınsa, hafifkırmızırakamlarla2014içinbirtüketimevrimi gördükleri açıklanıyor.
Parke ürünleri ile ilgili olarak, özellikle plakalar müşteriler arasında çok popüler ve yüksek ürün yelpazesini yükselten sebeplerden gösteriliyor. İnce sınıflandırmalar tekrar moda olurken, doğal görünüm giderek daha popülerleşiyor. Zengin çeşitliliği sebebiyle meşe hala diğer ahşap ürünlerine üstünlük sağlarken, Avrupa pazarındaki egzotik türlerin de giderek kaybolduğu belirtiliyor.
Genel olarak değerlendirildiğinde, sanayinin kaptanları 2015 yılı için olumlu işaretler aldıklarını ifade ediyorlar ve LVT’nin yeni pazar pozisyonu alması veya diğer zemin ürünlerindeki hırslı rekabete rağmen, Avrupa parke sanayinde stabil bir dönem bekliyorlar.