Firmanız hakkında bilgi alabilir miyiz?
Firmamız 2004 yılında kaplamalı sunta ve mdf imalatı yapmak için kurulmuştur. O zamanın şartlarına göre yaklaşık 12.000m2 kapalı alan 20.000m2 açık alanda kurulmuş bir firma. 2004 yılından 2007 yılına kadar kaplamalı sektörüne hizmet vermeye devam ettik. 2007 yılında yatırım ağını genişleterek kapı, kapı yarı mamülleri ve kereste imalatına girdik. 2010 yılında ikinci fabrikayı kurduk. Bu da 6.500m2 kapalı alan 9.000m2 açık alanda hizmet veriyor. Bu yıldan sonra 2013 yılına kadar iki fabrikada hizmet vermeye devam ettik. 2013 yılında projelere yaptığımız mobilya ile biraz daha dünyaya açılmaya başladık. Dolayısıyla İki fabrika, kapalı alan olarak yeterli gelmemeye başladı. 2013 yılında tamamen profesyonelleşirek kapı, kaplamalı sunta mdf ve projeyi üç fabrikaya ayırdık. Şu anda 25.000m2 kapalı 50.000m2 açık alanda sektöre hizmet vermeye devam ediyoruz.
2015 hedefleriniz nelerdir?
Biz yaklaşık 2010 yılından itibaren hedef pazarımızı yurt dışı olarak genişletmeye başladık. Her geçen yıl büyütüyoruz. Yaklaşık 39 ülkeye ihracatımız var. 2015 yılında, 2014 yılında yaptığımız yurtdışı cirosunu %50 daha artırmayı hedefliyoruz.
Yatırımlarınız ve profesyonel iş gücü anlamında karşılaştığınız problemler var mıdır?
Bulunduğumuz il 4. derecede yatırım teşviği olan bir bölge. Bu konuda sektör bize yardımcı oluyor. Zaten yatırım yapacağımız zaman çok iyi araştırma yapıyoruz. Hangi makineyi hangi ülkeden alacağımız konusuna kadar araştırmalarımızı detaylı yapıyoruz.
İşgücü anlamında genel olarak bir sıkıntı var zaten. Ben İK departmanıma şunu öylüyorum. İhtiyacımızı sadece eğitim bazında değerlendirmeyelim, gelen adayların gözünde çalışacak gözü ve ışığı da arayalım. Ama bulmakta zorlanıyoruz.
Intermob fuarıyla ilgili beklentileriniz nelerdir?
Fuara katılmamızın tek ve ilk amacı sadece satış değil. Dünyanın Türkiye’nin çelişitli bölgelerinden müşterilerimiz var. Yeni müşteriler edinmek var olan ilişkilerimizi kuvvetlendirmek adına fuarlara katılmak bizim için önemlidir.