Kağıt hamuru fabrikalarının ahşap hammadde maliyetleri düşmeye devam ediyor

Avrupa’daki kağıt hamuru endüstrisi için ahşap maliyetleri genel olarak geçen çeyreğe göre daha düşüktü ve ülkesine bağlı olarak 4-6 yıl süren düşüş eğilimi devam etti. Wood Resource Quarterly tarafından yayınlanan rapora göre, 2017 yılının başında hamur tomrukları ve kereste fabrikası artıklarındaki en büyük fiyat düşüşü Almanya ve Fransa’da gerçekleşti. Fiyat düşüşleri, esas itibariyle hamur tomruklarının aşırı tedarikinden, kağıt hamuru endüstrisinden odun lifine olan talebin değişmemesinden ve rekabet eden ağaç pelet sektörünün hammadde kullanımının azalmasından kaynaklandı.

 

Avusturya’da, 2015 ve 2016 yıllarının büyük çoğunluğunda, kozalaklı ağaç kağıt hamuru tomruk fiyatları (Euro cinsinden) çok istikrarlıydı ve fiyatlar 2017 yılının birinci çeyreğinde de fazla değişmedi. Bununla birlikte, Euro’nun ABD dolarına karşı zayıflaması, iki yılda Avusturya kağıt hamuru tomruk fiyatlarının % 7 düşmesine neden oldu.

İskandinav ülkelerinde, 2017’nin 1. çeyreğinde odun lifi maliyetleri (ABD Doları cinsinden), 2006’dan bu yana en düşük düzeydedir. Hem İsveç hem de Finlandiya’daki yerel para birimlerinin zayıflaması bu duruma sebep olmuştur. Fisher International’a göre, bölgedeki kağıt hamurunu imal ederken ahşap elyafın maliyeti şu anda üretim maliyetinin yaklaşık % 60’ını oluşturuyor, bu nedenle kağıt hamuru tomruk ve odun talaşlarının fiyatlarındaki düşüş, hamur ve kağıt endüstrisinin rekabet gücünü artırmada önemli bir etkiye sahip.

 

Avrupa’da sert ağaç tomruklarının üçüncü ve dördüncü büyük tüketicileri olan Portekiz ve İspanya’daki hamur sektörleri, 2017 yılının başındaki fiyat seviyelerinin beş yıl önceki lif maliyetlerinin % 20-25 altında kalmasıyla oluşan ahşap maliyetlerindeki düşüş döneminin avantajını yaşadılar.

 

Avrupa’daki hamur fabrikaları için sert ağaç lif maliyetleri 2012-2017 yılları arasında dünyanın diğer bölgelerinden daha hızlı bir şekilde düşerken, WRQ’ya göre endüstri, Kuzey Amerika, Latin Amerika ve Asya’daki rakipleriyle daha rekabetçi hale geldi.