Sosyal medya uzmanı Canberk Demirci KOBİ’lerin sosyal medyayı kullanarak hedef kitlesine daha hızlı bir şekilde ulaşabileceklerini söyledi.
Türkiye’nin sosyal medya pazarlama ajanslarından Crovu sosyal medya ajansı yetkilisi Canberk Demirci KOBİ’lerin sosyal medya ile nasıl daha hızlı büyüyeceklerine dair bilgiler verdi.
Sosyal medyanın hayatımıza girmesiyle birlikte medyanın tek taraflı olmaktan çıkıp interaktif bir hale geldiğini söyleyen Demirci, “Küçük ve orta ölçekli işletmeler sosyal medyayı ve interneti doğru şekilde kullanarak hedef kitlesine çok hızlı sürede ulaşabilir. Bu sayede marka bilinirlik seviyelerini de artırabilir. Sosyal medyanın, dijital dünyanın sunduğu fırsatlar her geçen gün kademeli olarak yükselirken dijital dünyadan uzak kalmak güneşe gözlerini kapatmak gibidir” dedi.
“Sosyal medya fenomenleri KOBİ’ler için önemli”
Sosyal medya uzmanı Demirci, KOBİ’lerin sosyal medyayı kullanarak nasıl büyüyebileceğini şöyle anlattı. “Sosyal medya ve arama motorları radyo ve televizyona oranla daha az reklam bütçesi kullanarak tam belirlenmiş hedef kitleye hızla ulaşma imkanı sağlar. Diğer reklam platformlarına nazaran daha ölçülebilir sonuçlar elde edersiniz. Örneğin, gazetede verdiğiniz bir reklamın sonuçlarını net olarak ölçme imkanı yoktur. Ancak her hangi bir sosyal platformda ya da arama motorunda verilen reklamları kesine yakın ramlar ile istatistiki olarak yönetebilirsiniz. Fenomenleri kullanarak marka algısını ekonomik bir şekilde doğru kitleye ulaştırabilme imkanı sunar. Konum, yaş, cinsiyet, ilgi alanı, ilişki durumu, alışveriş alışkanlıkları, eğitim durumu, mesleki bilgiler gibi birçok metrikle hedefleme yapılabilmektedir” ifadelerini kullandı.
“Müşteriler firmaları internetten araştırıyor”
Ürün hizmeti almadan önce müşterilerin internetten detaylı bir araştırma yaptığını ifade eden sosyal medya uzmanı Demirci şunları ekledi: “Müşteriler ürün almadan önce forumları dolaşıyor, haber sitelerini geziyor, ürünü satın alanların ya da markayı tanıyanların yorumlarını okuyor, sosyal medya hesaplarını inceliyor ve sonrasında kararını veriyor. Peki müşteri adayları sosyal medya hesaplarında neye dikkat ediyor? Örneğin, kullanıcı firmanın instagramda yer alan takipçi sayısı, takipçilerin yaptıkları yorumlar, firma tarafından yapılan paylaşımlara bakıyor. Bu rakamlar ziyaretçi gözünde pozitif izlenim uyandırıyor. Yayınlanan bilgilere göre, bu tür işletme hesapları üzerinde istenilen derecede başarının sağlanabildiğini belirtiyor”.