PARKE ÇALIŞTAYI 2018′ de SAYIN ERCAN ŞAHİN’ nin TAM KONUŞMA METNİ

Ercan Şahin: Yıldız Entegre’de Marka ve Pazarlama Müdürü olarak görev yapıyorum. Sözlerime başlamadan önce, size Manisa’da Mersin’de Kartepe’de, Mudurnu’da, Romanya’da, İstanbul’da, Solvenya’da, ABD’de çalışan mesai arkadaşlarımın ve Yönetim Kurulumun değerleri üyelerinin selamlarını iletmek isterim.
Bugün, Türkiye’de parke sektörünün geleceğini sorunlarını, ihtiyaçlarını konuşacağımız bir gün olacak. Böyle bir organizasyonda olmaktan ve bu organizasyonunun sponsorluğunu yapmaktan dolayı çok mutluyuz. Vario Click, Terra Click, Smart Click sektördeki önemli markalarımızdan üçüdür. Aynı zamanda Yıldız Entegre’nin parke sektöründe üç büyük temsilcisidir. Yıldız Entegre’nin ağaç ve orman ürünleri söktürendeki hikayesi aslında çok eskiye dayalı. Yaklaşık 130 yıl önce merhum Hasan Yıldız beyefendinin Trabzon’da kereste atölyesiyle başladığı hikâye bugün Yıldız Entegre’nin dünyada öncü bir marka olmasına kadar gelmiştir. Böyle bir yerde olmaktan, yaklaşık 2500 çalışanıyla tüm dünyaya yayılmaya çok önceleri başlamış bir firmada olmaktan çok mutluyum. Yıldız Entegre’nin ortaya koymuş olduğu bir vizyon var. Bu vizyon içerisinde aslında hepimiz varız.

Global olmayı, yenilikçi olmayı, Türk paydaşlarıyla birlikte global bir dünya markası olmayı hedefliyoruz. Bugün burada olmamızın sebebi de bu paydaşlarla birlikte büyümeyi hedeflediğimiz içindir.   Global ve büyük yenilikçi oyuncu olmak birçok nedene dayanıyor. Bunun için modayı trendi teknolojiyi yenilikleri çok yakından takip ediyoruz. Sektörümüze kazandırmaya çalışıyoruz ve aynı zamanda kendi iç sistemlerimize entegre ediyoruz. 2018 itibariyle kurumsal bir dönüşüm içindeyiz. Romanya’daki en büyük MDF tesisi devreye girdi ve en büyük yatırımcı ödülü aldı. Slovenya’da en büyük sunta fabrikasını bünyemize kattık. Rusya’da yatırımlar için çalışmalara başladık. Global olma yolcuğumuz başladı. Kurumsal kimliğimizi yeniledik. Logomuz 20 yıllıktı fakat zamanla insanların beğeni ve alışkanlıkları değişiyor. Büyük bir dünyada yaşıyoruz. Türkiye’deki daha klasik yaklaşımdan ziyade global bir bakış açısıyla modernize olduk ve kimliğimize yansıttık. 2018 yılı bizim için dijital atılım yaptığımız bir yıl oldu.

Web sitemizi yeniledik, uygulamalar oluşturduk. Bu doğrultuda sergileme sistemlerimizi yeniledik. Gelecekte sahada uygulamayı hayal ettiğimiz birer örnekler bunlar. Artık dünyada sadece desen ve renk gösterilirken biz dokuyu da gösterir hale geldik. Bu tüketici için önemli bir fırsat. Bu yenilikler tüketici için, ustalarımız için, bayilerimiz için çok önemi bir adımdı. Bu anlamda dijital platformları kullanabilecekleri uygulamalar geliştiriyoruz. Bunun da yakında lansmanını gerçekleştireceğiz. Artık insanlar ürünü almadan önce kendi evlerinden bunu görebilecekler. Bir parke ustası müşterisine bunu gösterebilecek. Bu atılımlar bizim için çok önemliydi. Bunların da yaygınlaşması için sizin de desteğiniz çok önemli.

2019 yılı için renk ve modellerimiz ve en ileri teknolojilerden biraz daha bahsetmeye çalışacağım. Kurumsal kimlikte yenilenmeye giderken alt markalarımız da yenilenmeye gitti. Artık 3 tane grup markası oluşturduk. Parke ve kapıyı temsil eden Yıldız Home çatısı oldu. Bunun altındaki, Vario Terra, Smart Click hayatlarına devam ederken üst temsiliyeti Yıldız Home adı altında topladık. Diğer kaplamalı levha ürünlerinde Yıldız Trend ve ham ürünlerinde de Yıldız Master diyerek aslında 3 tane temel marka ile bütün ürünlerimizi temsil edebilir hale geldik. Bizim parkelerimiz yaklaşık garanti süresi 15-20 yıl arasındadır. Bu noktada yeni bir revizyon yapıp üst kademeye çıkardık. Bildiğiniz üzere laminat parkede ilk click sistemini kullanan Yıldız Entegre olmuştur. 78 tane geniş bir ürün portföyüne sahibiz. Bunu 9 farklı ürün grubuyla tanımladık. 6mm’den 12mm’ye kadar farklı seçeneklere sahip. Türkiye’deki yıllık kapasitemiz 50milyonm2 , geniş bir renk seçeğeni var. Romanya ile birlikte bugün dünyada 65milyonm2’ lik parke üretimi yapabilir hale geldik.

2018-2019 koleksiyonlarımıza eklediğimiz yeni ürünlerimizden bahsedecek olursak.

Vario Click; Wooden Stone özel bir grubumuz. Dünyadaki bizim sektörümüz dışındaki modayı da takip ediyoruz. Farklı disiplinleri görüyoruz. Ahşabın taş ve mermerle kullanımını içeren ürün portföyünü burada konumlandırdık. 6 farklı renk ve desenden oluşuyor. Bu sene üretimine başladığımız Asur ve Babil ürünleri bunun ilk örnekleri. Outdoor ürünlerde İnka ve Hitit ön plana çıkıyor. Varico Click Premium 4 farklı renk ve desenden oluşuyor. Premium XL geniş plakların olduğu ürün grubumuzu oluşturuyor, 3 boyutlu desenlere sahip. Sıra dışı atmosfer yaratmak isteyenler bu ürünü tercih edebilirler. Vario Click Premium ise, Beykoz, Marmaris, Beyoğlu tekrar hala canlı olan ürünlerimiz. Premium Plus için de Milano ve Venedik ürünlerini üretmeye başladık.

Terra Click; pazar payında önemli bir yer tutuyor. 15 farklı renk ve deseni içerisinde barındırıyor. Bu sene Kyoto Roma ve Lima’yı ürün ailesine kattık. Santoroni ve Sevilla da yeni gelen dekorlar.

Smart Click; kalitesine güvenebileceğiniz ve arkasında Yıldız Entegre’nin olduğu ürün gruplarından. Ekonomik bir ürün, 6 mm’lik ürünlerden oluşur ve 4 farklı renk desen seçeneği vardır.

2018-2019 yıllarında sahaya sunduğumuz, sunacağımız ürünlerimiz bunlardır. Çok yakın bir zamanda size sunacağımız uygulamalarla kendi evleriniz için de kullanabileceksiniz.