
DIEFFENBACHER, LIGNA 2025’te uluslararası ağaç bazlı panel sektörünün gündemindeki konuları ele alıyor
Bu yılki LIGNA fuarına katılan Alman makine ve tesis üreticisi DIEFFENBACHER, dünya genelinde ağaç bazlı panel sektörünü etkileyen çeşitli zorlukların üstesinden gelmek için müşterilerine ve iş ortaklarına yardımcı olacak çözümlere odaklanıyor. 26. salondaki C41 numaralı stantta DIEFFENBACHER ekibi, sektörün beş temel zorluğuna yönelik çözümlerini ön plana çıkaracak: hammadde tedariki, nitelikli iş gücü sıkıntısı, maliyet baskıları, enerji tedariki ve çevresel etkiler.
“LIGNA 2023’ten bu yana geçen iki yılda, ekonomik ve siyasi çalkantılarla dolu bu dönemde, iş ortaklarımızın hangi zorluklarla karşı karşıya olduğunu büyük bir dikkatle dinledik,” diyor DIEFFENBACHER Ağaç İş Birimi Başkanı Stefan Zipf. “LIGNA 2025’te, hem yeni hem de kendini kanıtlamış ve ayrıca önemli ölçüde geliştirilmiş çözümlerimizi bu zorluklara yanıt olarak sunacağız,” diye ekliyor.
Bu zorluklardan biri olan hammadde tedariki, özellikle de taze ağaç temini, öne çıkıyor. LIGNA’da DIEFFENBACHER, MDF, HDF, THDF ve ahşap yalıtım panellerinin (post-consumer malzeme dahil) geri dönüşümü için geliştirdiği öncü Fiber2Fiber teknolojisini tanıtacak. Şirket ayrıca, uzun yıllardır başarılı sonuçlar elde edilen komple atık ağaç geri dönüşüm tesislerini (yonga levha üretimi için) ve odun dışı üretim atıkları ile atık malzemelerden ürün üreten Waste2Product çözümlerini de sergileyecek.
Bir diğer zorluk, ağaç bazlı panel sektöründeki nitelikli iş gücü eksikliği. Üretim tesislerinin kontrol ve optimizasyon sürecini dijitalleştirme ve otomasyon, bu soruna çözüm sunuyor. DIEFFENBACHER’ın yapay zeka temelli dijital platformu EVORIS, deneyimli ve kalifiye işçi eksikliğini gidermeye yönelik akıllı bir destekle tesis personeline günlük işlerinde yardımcı oluyor. Otomasyon çözümleri için, bıçak halkalarını tam otomatik şekilde bileme imkânı sunan MAIER Knife Ring Maintenance Center sadece bir örnek.
Uzun süredir bilinse de günümüzde daha da yoğun hissedilen maliyet baskıları, DIEFFENBACHER’ın gelişmiş teknolojilerinin hedef aldığı alanlardan biri. EVORIS burada büyük bir rol oynuyor; tesis dijitalleştirme, muazzam maliyet tasarrufu potansiyeli barındırıyor. Buna ek olarak, DIEFFENBACHER’ın portföyünde enerji ve hammadde tüketimini azaltarak maliyetleri düşüren çok sayıda kanıtlanmış çözüm yer alıyor. Bunlar arasında yeni Forming Station PB, EVOjet M 2.0, EVOscreen ve yeni Wireless STS depo sistemi gibi örnekler bulunuyor.
Maliyetlerle yakından ilişkili bir diğer önemli zorluk da enerji tedariki. DIEFFENBACHER’ın Avusturya Bludenz’deki Energy bölümü, LIGNA’da çeşitli atıklardan elde edilen (RDF – çeşitli atık türlerinden üretilmiş düşük maliyetli ve sürdürülebilir yakıtlar) enerjinin kullanılmasını sağlayan kabarcıklı akışkan yataklı kazan sistemlerini tanıtacak. Şirketin geniş enerji tasarruflu çözümler yelpazesinden öne çıkan yeni Bant Kurutucu (Belt Dryer) da düşük besleme sıcaklıklarında ve örneğin kojenerasyon gibi düşük kalorifik enerjilerle çalışarak dikkati çekiyor.
Daha az enerji tüketimi, ağaç bazlı panel sektörünün çevresel etkisi gibi bir diğer zorluğa da önemli ölçüde etki ediyor. Karbon ayak izini azaltmak ve bunu ölçüp görünür kılmak, CO₂ emisyonlarının maliyetinin artması ve tüketicilerin giderek daha fazla sürdürülebilir ürün talep etmesi nedeniyle her zamankinden önemli hâle geldi. DIEFFENBACHER’ın EVORIS’e entegre çevrimiçi karbon ayak izi hesaplama ve raporlama özelliği sayesinde üreticiler, ürettikleri ağaç bazlı panellerin metreküp başına karbon ayak izini hesaplayabiliyor. DIEFFENBACHER Energy bölümünün sürdürülebilir enerji üretim teknolojileri ise çevresel performansın iyileştirilmesinde alternatif bir yol sunuyor.
“Tüm bu çözümlerin yanı sıra, yeni Yaşam Boyu Hizmet (Lifetime Service) yaklaşımımıza da odaklanacağız,” diyor Zipf. “Ziyaretçiler, LIGNA’da yeni müşteri portalımıza ilk kez göz atabilecek; bu portal, onların günlük süreçlerini desteklemek adına gelişmiş bir çözüm sunuyor,” diye açıklıyor. DIEFFENBACHER’ın Lifetime Service ekibi ayrıca “Müşteriye Tek Yüz” (One Face to the Customer) yaklaşımını ve Güneydoğu Asya ile Latin Amerika’da arttırılmış yedek parça stokları, yeni ofisler ve güçlendirilmiş kadrolarla genişleyen global servis ağını da öne çıkaracak.
“Şu anda dünyada çok şey olup bitiyor. Ancak bugüne dek iş ortaklarımızla birlikte üstesinden geldiğimiz —ve hâlen baş etmeye devam ettiğimiz— zorlukları düşününce gelecek için iyimserim,” diye özetliyor Zipf. “Hannover’de beş harika gün geçirelim, mevcut iş ortaklıklarımızı daha da güçlendirelim, yeni ortak noktalar bulalım ve bu zorlukların üstesinden beraber gelelim. DIEFFENBACHER ekibinin tamamı buna hazır ve sabırsızlıkla bekliyor,” diyerek sözlerini noktalıyor.