Tepe Home Genel Müdürü Levent Çapan mobilya sektöründeki dinamikler hakkında açıklamalarda bulundu. Türkiye’nin dünya mobilya sektöründeki önemli konumunun altını çizen Levent Çapan, ileriye dönük izlenmesi gereken stratejilerle ilgili önemli bilgiler verdi.
Türkiye mobilya sektörünün önemli aktörlerinden
Türkiye’deki mobilya sektörünü değerlendiren Tepe Home Genel Müdürü Levent Çapan “Gerek doğal kaynakları gerek sanayi yetkinlikleri gerekse coğrafi konumu değerlendirildiğinde Türkiye, dünya mobilya pazarının önemli oyuncularından biri. Aynı zamanda mobilya, katma değer açısından ülkemizin önde gelen sektörleri arasında yer almaktadır.
İhracat oranlarının yükselişine de dikkat çeken Çapan “Türkiye’nin mobilya ihracatı, 2021 yılında önceki yıla göre yüzde 23,9 artarak 4,28 milyar dolara ulaştı. İlerleyen senelerde de yapılacak yatırımlarla sektörün dünya mobilya pazarında yerini sağlamlaştırması beklenmektedir.” ifadesinde bulundu. Türk markaların iç ve dış pazarlarda rekabet güçlerini ve kalitelerini artırabilmeleri için kısa ve uzun vadedeki yatırım stratejilerinin öneminin bu dönemde daha da arttığını da sözlerine ekledi. Farklı bir endişenin ise mobilya sektöründeki iş gücüne yeni nesillerin yetiştirilememesi olduğunu dile getiren Tepe Home Genel Müdürü “Üniversite ve teknik liseler ile iş birlikleri yapılarak kalifiye iş gücünü artırıcı çalışmalar yapılmalıdır. Özellikte yurt dışına bağımlı olduğumuz hammaddelerde artan maliyetleri dengelemeye yönelik olarak yerli yarı mamul üretimine destek olacak Ar-Ge çalışmaları sürdürülmelidir.” dedi. Sağlam adımlar ile gelişen ve büyüyen bir sektörün kilit unsurlarından bahseden Levent Çapan “Yeni trendler ve müşteri beklentilerini karşılayabilmek hem doğru ürün hem de güçlü pazarlama stratejileri geliştirebilmek için dünya pazarındaki değişimler ve teknolojik atılımlar yakından takip edilmelidir.” açıklamasında bulundu.
Ticari iş birlikleri sektörü destekliyor
Değişen ekonomik dengelerin ve mevcut şartların mobilya sektörüne etkilerinin altını çizen Tepe Home Genel Müdürü Levent Çapan “Döviz kurlarının artması, hammaddede yaşanan tedarik sıkıntıları, ekonomik dengelerin değişmesi ve düşen alım gücü tüm sektörleri etkileyen en önemli problemler olarak öne çıkmaktadır” ifadelerinde bulundu. Sektörün yaşadığı sıkıntılara dikkat çeken Levent Çapan “Mobilya sektörü özelinde işçilik, sünger, tutkal, plaka maliyetlerindeki yükseliş son tüketiciye de yansımaktadır” dedi. Tedarikçilerin ve üreticilerin peşin ödemeye yönelik taleplerinin, nakit sıkıntısı çeken küçük ve orta ölçekli şirketleri zorladığını belirten Çapan “Tedarikçilerle güçlü ve köklü ilişkilere sahip olmak, anlık risk analizi yapabilmek, uzun vadeli stratejilerin yanı sıra dünya gündemindeki anlık değişimleri takip ederek bunlara yönelik çok hızlı aksiyon alabilmek önemlidir” ifadelerini kullandı.
Dönemin sıkıntıları göz önünde bulundurulduğunda ihracat hacmini artıran Türk üreticilerin, durumu avantaja çevirebileceklerini söyleyen Tepe Home Genel Müdürü Levent Çapan “Hükümetimizin de bu kapsamda ihracata yönelik desteklerini çoğaltması ve potansiyel pazarlar yaratmak için farklı ülkeler ile ticari iş birlikleri yapması sürece olumlu katkı sağlayacaktır. Ayrıca hükümet tarafından sunulan ekonomimizi güçlendiren, tüketici güven endeksini artıran, döviz kurlarını dengeleyen stratejik hamleler tüm sektörleri olduğu gibi mobilya üreticilerini de destekleyecektir” dedi.