Arap ülkelerinde Türk Malı etiketinin prestiji çok yüksek. Başta Ortadoğu olmak üzere Arap ülkelerindeki yüksek Türkiye prestiji, satılan ürünlere de yansıyor. ABC Mobilya CEO’su Burhan Gül, “Çin mobilyasına karşı Türk Malı etiketiyle savaşıyoruz. Arap ülkelerindeki Türkiye algısı ve sevgisi yüksek. Ürünlere daha görünür şekilde Türk Malı etiketi yerleştiriyoruz. İnsanlar kaliteli olmasının yanı sıra duydukları güven ve sempati nedeniyle Türk mobilyasını tercih ediyor. Yeni ihracat hedefimiz Afrika pazarı” dedi.
Çin’in Avrupa’da Türk mobilyasında rakip olamadığını da vurgulayan Burhan Gül şöyle devam etti: “Avrupa’da belli standartlar var. Çinli firmalar bunları yerine getirmediği için bizim ürünlerimiz daima tercih ediliyor. Ancak Ortadoğu, Arap ve Afrika ülkelerinde standart aranmıyor. Bu nedenle Çin mobilyası daima önümüzde büyük bir rakip olarak duruyor. Bu rekabette Türk Malı etiketi bize büyük bir avantaj sağlıyor. Çünkü bizim ürettiğimiz mobilya kaliteli ve belli standartlara sahip. Bununla birlikte Türkiye’ye olan güven ve bakış açısı Türk mobilyasının tercih edilmesini sağlıyor.”
Üretim tesisleri ilk beşte
ABC Mobilya’nın 150 bin metrekare açık, 80 bin metrekare kapalı alana sahip Manisa’daki üretim tesislerinde ev mobilyasının tüm ürünleri imal edilebiliyor. Tesisler yıllık 50 bin koltuk takımı, 22 bin modüler set (yemek odası, yatak odası), 500 bin adet yatak, 100 bin adet baza üretme kapasitesine sahip. Burhan Gül “Üretim ölçeğinde Türkiye’nin en büyük 5 üretim tesisinden birine sahibiz. Başta Avrupa olmak üzere 25 ülkeye ihracat yapıyoruz. Gine’de bayimiz var. Afrika ülkeleri arasında Liberya, Etiyopya, Fas ve Libya’ya… İngiltere, Fransa, Almanya, Belçika, Hollanda, İrlanda, Polonya, Macaristan, Sırbistan, Romanya, Arnavutluk, Azerbaycan, Kazakistan, Suudi Arabistan, Bahreyn, Katar gibi ülkelere ihracat yapıyoruz” dedi.
Bu yıl 14. düzenlenen İstanbul Mobilya Fuarı’nda yer alan ABC Mobilya standını Afrika’dan gelen alım heyetlerinin yoğun ziyaret ettiğini de dile getiren Gül “Gine’de bayiimiz var. Amacımız Afrika’daki bayii sayımızı arttırmak.Katma değeri yüksek ürünlerimizle Türk Mobilya Sektörü’nün küresel anlamda gelişmesine destek olmayı ve bir dünya markası yaratmayı hedefliyoruz.” diye konuştu.
45 bin farklı kombinasyon
ABC Mobilya’nın Türkiye genelinde 150’nin üzerinde konsept showroom bayiliği bulunuyor. Burhan Gül, yeni lansman ve reklam kampanyası ile 2018 yılında bu rakamı 300 noktaya çıkarmayı hedeflediklerini belirterek şöyle devam etti: “Yeni lansman için Türkiye’nin en iyi tasarımcılarıyla birlikte yeni koleksiyonlar oluşturduk. 2018 İstanbul Mobilya Fuarı’nda sergilenen yeni koleksiyonlar büyük ilgi gördü. Dünyada ilk kez 400 çeşit kumaşı tüketicinin arzusuna göre modellere giydiriyoruz. 45 bin farklı kombinasyon olanağı sunuyoruz. Özellikle genç kadınlar adeta iç mimar gibiler. Duvarın boyası, perdenin rengi mobilyanın renk uyumu onlar için elbette ayrı bir sorun oluşturuyor. Biz bu konuda hızlı çözüm üretiyoruz. 45 bin farklı renk kombinasyonu ile dilerlerse aynı koltukta minderi farklı, sırtı farklı renklerden oluşan modelleri butik üretim anlayışıyla kişiye özel üretiyoruz. Bu da müşteri odaklı bir üretim anlayışını geliştirmemizi sağladı. Ürettiğini değil sattığını üreten bir markayız”