2021 4. Çeyrek Öne Çıkanlar (2020 4Ç’ye kıyasla):
- Ciro nominal olarak %9, sabit döviz kuru ile %7 arttı. 2019 4Ç.’e* kıyasla, sabit döviz kuru ile %12 arttı
2021 Yılı Öne Çıkanlar (2020 yıl sonuna kıyasla):
- Ciro nominal olarak %12, sabit döviz kuru ile %14 arttı. 2019’a kıyasla, sabit döviz kuru ile %9 arttı
- Faaliyet karı %16 artış ile 1,118 milyar Euro’ya yükseldi (2020: 963 milyon Euro)
AkzoNobel CEO’su Thierry Vanlancker:
“2021 yıl sonu sonuçlarımız ile birlikte, aralıksız altı çeyrek üst üste gelir büyümesi sağlamış olduk. Ekiplerimiz, enflasyon yüzünden ham madde maliyetlerinde görülen yaklaşık 770 milyon Euro’luk artış karşısında hızla hareket ederek güçlü bir fiyatlandırma stratejisi uyguladı. Bu olağanüstü başarı, 2021 yılındaki karımızı bir önceki yıl ile aynı düzeyde tutmamızı sağladı. 2022 1. çeyrek itibariyle daha da başarılı sonuçlar alacağımıza dair inancımız tam.”
“Zorluklarla başa çıkma hedefiyle yaptığımız çalışanlarımızın gücü ve Grow & Deliverstratejimizi hayata geçirirken sergilediğimiz performans ile gurur duyuyorum. AkzoNobel olarak, bu yıl sekiz ülkede birden En İyi İşverenolarak seçilmemiz, kuruluşumuzun ne kadar iyi bir konumda olduğunun en önemli göstergesi. Aynı zamanda, yaygın olarak bilinen People, Planet, Paintyaklaşımımızı da sürdürüyor, Bilime Dayalı Hedefler İnisiyatifi tarafından teyit edilen sürdürülebilirlik hedeflerine sahip ilk boya ve kaplama şirketi olarak standartları belirliyoruz.”
AkzoNobel Ülke Koordinatörü Sanal Limoncuoğlu:
“Pek çok açıdan zorlu bir senede bile Türkiye’deki ciro artışımızı ve yatırımlarımızı artırmaya devam ettiğimiz için gururluyuz. Dekoratif boya tarafında bir süre önce yurtdışına taşınan solvent boya üretimini yeniden ülkemize kazandırdık. Toz boya tarafında ise yapılan kapasite yatırımlarının yanı sıra geçtiğimiz yıl itibariyle 4 vardiyalı 7/24 çalışma sisteme geçişimizle performansımızı katbekat yükselttik. 2022’de yeni teknolojilerle müşterilerimiz için sürdürülebilir çözümler geliştirmeye devam edeceğiz.”
Önemli gelişmeler:
Spor tarihini koruyoruz
Uruguay’da, 1930 yılında ilk defa düzenlenen FIFA Dünya Kupası’na ev sahipliği yapmak üzere inşa edilen etkileyici Centenario Stadyumu’nu boyadık. Inca markamız, tadilatı yeni tamamlanan stadyum için tedarik ettiği 12.000 litre boya ile değerli bir yardımda bulunmuş oldu.
Sürdürülebilirlikte başı çekiyoruz
2021 yılında belirlediğimiz ‘bilime dayalı sürdürülebilirlik’ hedefleri resmen onaylanan ilk boya ve astar şirketi olduk. 2030 yılına kadar %50 karbon azaltma (referans yıl 2018) taahhüdümüz tüm değer zincirini içine alıyor. COP26’da hayata geçirilen yeni sürdürülebilirlik ödülü olan Terra Carta Mührü’nün ilk sahiplerinden biri olduk. Böylece bu onura layık görülen tek boya ve kaplama şirketi olmayı başardık.
Hayata renk katıyoruz
Geçen yıl Kuşadası’nda ‘Renklendir Hayatı (Let’s Colour)’ projemiz kapsamında 400’den fazla evi boyamış ve 12 binden fazla gönüllü ile yürüttüğümüz çalışma sayesinde milyonlarca kişinin hayatını renklendirmiştik. Bu sene de aynı proje kapsamında Endonezya’daki Sapaura Spor Merkezi’nin duvarlarını boyamak üzere Bandung şehrindeki duvar sanatçıları ile birlikte çalıştık.
AkzoNobel hakkında:
Dünyanın en büyük boya ve kaplama üreticilerinden olan AkzoNobel, yaygın kullanım alanları ile yenilikçi ürünler sunuyor. Dulux, Cuprinol, Sikkens, International, Awlgrip ve Interpon gibi dünya standartlarında birçok markayı bünyesinde barındıran AkzoNobel, aynı zamanda Global Fortune 500 Şirketleri arasında yer alıyor. Hollanda merkezli AkzoNobel’in dünya çapında 150’den fazla ülkede ofisi bulunuyor ve sektörün küresel lideri olma yolunda ilerliyor.
AkzoNobel, Türkiye’de ise inşaat boyaları, toz boyalar, oto tamir boyaları, ahşap boyaları, bobin boyaları, gemi ve yat boyaları alanlarında Marshall, Cuprinol, Interpon, International, Awlgrip, Sikkens ve Akripol markaları ile faaliyet gösteriyor.