AkzoNobel N.V. (AKZA; AKZOY) 2020 ikinci çeyrek sonuçlarını açıkladı. Sonuçlara göre, AkzoNobel’insatış kazancı, ardı ardına ikinci çeyrekte de 30 baz puan artarak %14’e çıktı. Sonuçları değerlendiren AkzoNobel CEO’su Thierry Vanlancker şunları söyledi “Son pazardaki talebin azalmasına rağmen, marj yönetimi ve maliyet tasarrufu önlemlerine devam eden odağımız sonucunda şirketimizin satış kazancı, ardı ardına ikinci çeyrekte de 30 baz puan artarak %14’e çıktı. Bir yandan müşterilerimize hizmet vermeye odaklanıp bu esnek performansı sunarken diğer yandan da pandemiden etkilenen çok sayıdaki topluma yardımcı olan dünyanın dört bir yanındaki ekiplerimiz ile büyük bir gurur duyuyorum. Sektörümüzün önde gelen bir kuruluşu olarak güçlü bir performans sergilemeye çalışırken, titiz nakit yönetimimiz ve güçlü bilançomuz, bizi COVID-19’un yol açtığı süregelen belirsizlik ile başa çıkacak sağlam bir konuma yerleştiriyor.”
2020 2Ç önemli noktalar
- Dağıtılmamış maliyetler hariç satış kazancı (ROS)1, güçlü marj yönetimi ve maliyet tasarrufları sayesinde %14’e çıktı. (2019: %13,7)
- Covid-19’un yol açtığı dalgalanmaların bu çeyrekte hafiflemesi ile gelirlerdeki düşüş Nisan’da yaklaşık %30, Haziran’da yaklaşık %5 oldu.
- Sağlanan toplam maliyet tasarrufu 116 milyon Euro olurken, bunun 38 milyon Euro’sunu dönüşüm girişimleri ile ilişkili yapısal tasarruflar oluşturuyor.
- İşletme faaliyetlerinden net nakit, 308 milyon Euroya çıktı (2019: 152 milyon Euro); güçlü bilançosunu korudu.
2020 2Ç (2019 2Ç’ye kıyasla)
- Ağırlıklı olarak COVID-19’un etkisinden ötürü, gelirler %19, sabit döviz kuru ile %17 azalırken, yeni pozitif fiyat/karışımı %2, hacimdeki düşüş %18 oldu.
- Düzeltilmiş faaliyet karı2238 milyon Euro (2019: 305 milyon Euro) oldu; ROS %12 oldu. (2019: %12,4)
- 207 milyon Euroluk faaliyet karı, dönüşüm maliyetleri ile ilişkili, tanımlanmış kalemlerin 31 milyon Euroluk negatif etkisini de içeriyor (2019: 3 milyon Euroluk pozitif belirlenmiş kalemler de dahil, 308 milyon Euro); faaliyet karının gelirlere oranı %10,4 oldu. (2019: %12,6)
- Devam eden faaliyetlerden düzeltilmiş hisse başına kazanç, 0,80 Euro (2019: 0,96 Euro), toplam faaliyetlerden hisse başına kazanç’ 0,68 Euro (2019: 1,07 Euro) oldu.
AkzoNobel milyon Euro olarak | 2Ç 2019 | 2Ç 2020 | Δ% | Δ% CC3 |
Gelirler | 2.451 | 1.987 | (%19) | (%17) |
Düzeltilmiş faaliyet karı2 | 305 | 238 | (%22) | |
ROS | %12,4 | %12 | ||
ROS, dağıtılmamış maliyetler hariç1 | %13,7 | %14 | ||
Faaliyet karı | 308 | 207 | (%33) |
En son önemli gelişmeler
SOS Çocuk Köyleri ile ortaklığımız uzatıldı
SOS Çocuk Köyleri ile yürüttüğümüz global ortaklık, üç yıl daha uzatıldı. “Let’s Colour” inisiyatifi kapsamında yürütülen iş birliği, halihazırda dünyanın dört bir yanında 20.000’i aşkın çocuk ve gence yardımcı oldu. Proje, gençlerin, risk altındaki ailelerin ve yeterli ebeveyn bakımı alamayan çocukların daha parlak bir geleceğe sahip olabilmesi için yaşam alanlarını yenilemeye ve pratik beceri eğitimi sunmayı sürdürecek.
Zorluğun üstesinden geliyoruz
COVID-19 salgını sırasında, sadece ürünlerimizi dünyanın dört bir yanındaki kritik sektörlere sağlamakla kalmadık. Aynı zamanda, şirket ve çalışanlarımız da mümkün olduğunca çok insana yardımcı olabilmek için yerel proje ve toplum girişimlerine destek vermek için her türlü çabayı gösterdi.
Dulux ile duvar yüzeyleri artık daha da güçlü
Dulux EasyCare+ lansmanının ardından, iç mekân duvarlarını lekesiz tutma savaşı daha da kızıştı. Kazımaya karşı direnç sağlayan Scuff Resist teknolojisi ile güçlendirilen boya, dayanıklı bir mat astar oluşturarak ek mekanik güç sağlıyor. Bu sayede, duvara plastik, kauçuk veya ahşap çarptığında ortaya çıkan tahribatı da engelliyor.
Interpon hijyene vurgu yapıyor
Interpon toz boyalarımız, dünyanın dört bir yanındaki kritik sektörlere önemli bir katkıda bulunuyor. Yakınlarda, Interpon D1000 ve 2000 mimari toz boyaları yelpazemizin fonksiyonelliğini geliştirerek, (halihazırda hastaneler gibi hijyene hassas ortamlara yönelik ürünleri de içeren) antimikrobiyal ürünlerimizi yakınlarda genişlettik. BioCote® antimikrobiyal teknolojisi, bina iç mekanlarının artık kötü kokulara, lekelenmeye ve ciddi bozulma gibi sorunlara yol açabilen bakteri ve küf gibi mikroplara karşı daha yüksek koruma sağlanabilmesi anlamına geliyor.
*BioCote® teknolojisi, kullanıcıları veya diğerlerini, hastalıklara yol açan bakteri, mikrop, virüs veya diğer zararlı organizmalara karşı korumaz. Bu teknoloji, gıda hijyeni ve/veya temizlik uygulamalarının yerini almaz.
Sıkıntılı süreçten çıkan inovasyon
Şirket içi Geleceği Boya inovasyon yarışmamızda 200’e yakın başvuru aldık. COVID-19 salgının ardından çalışanların el yordamıyla çalıştığı ve yeni ve zorlu durumlara uyum sağlamayı öğrendiği son birkaç ayda ortaya çıkan yaratıcı fikirlerin bir kısmından yararlanmayı amaçlıyordu. Şirket genelinde 500 çalışandan oluşan bir gruptan fikirleri puanlandırmaları ve kazananların belirlenmesinde kullanılan bir kısa liste oluşturmaları istendi.
Gururdan havalara uçmak
CEO’muz Thierry Vanlancker, AkzoNobel’in LGBTİ+ bireylerin topluma dahil edilmesine verdiği desteği gösteren Amsterdam Deklarasyonu’nu imzaladı. Resmi imza töreninde, AkzoNobel’de çalışan herkesin kendini evinde hissetmesini istediğini ve tüm çalışanların, kendilerine saygı duyulduğunu hissettiği ve cinsel yönelim, ırk, cinsiyet veya milliyetine bakılmaksızın eşit fırsatlar sunulduğu bir işyerini hak ettiğini söyledi. İşyerinde Gurur kuruluşu tarafından düzenlenen deklarasyonun imzalanması, şirketin herkes için kapsayıcı bir ortam yaratma taahhüdünü göstermesinin görünür ve çok olumlu bir yolu.
Görünüm:
AkzoNobel, COVID-19 pandemisinin pazarda neden olduğu ciddi bozulmadan ötürü, 2020 finansal hedefini askıya aldı. COVID-19, 2020’nin ikinci yarısını da etkilemeye devam edecekse de belirsiz bir makroekonomik ortamda, talep eğilimleri bölge ve segmente göre değişiklik gösteriyor. 2020’nin ikinci yarısında, hammadde maliyetlerinin olumlu bir etki göstermesi bekleniyor. Mevcut zorluklar ile başa çıkabilmek için, devam eden marj yönetimi ve maliyet tasarrufu programları devreye alınmış durumda. Şirket, 2020 yılının sonu itibariyle, net borç/FAVÖK’ün 1 ila 2 katı bir kaldıraç oranı hedeflemekte olup yatırım yapılabilir düzeydeki güçlü kredi notunu korumakta kararlı. |
1 Dağıtılmamış maliyetler hariç satış kazancı, dağıtılmamış kurumsal merkez maliyetleri hariç, Dekoratif Boyalar ve Performans Boyaları için gelirin düzeltilmiş faaliyet karına yüzdesel oranıdır
2 Düzeltilmiş faaliyet karı = tanımlanmış kalemler hariç faaliyet karı
3 Sabit döviz kuru hesapları, döviz kurlarındaki değişikliklerin etkisini dışarıda bırakır
AkzoNobel hakkında
AkzoNobel, boya konusuna tutku ile yaklaşır. Boya ve astar yapımında uzman olarak, 1792 yılından bu yana renk ve korumada standartları belirliyoruz. Aralarında Dulux, International, Sikkens ve Interpon’un da bulunduğu birinci sınıf marka portföyümüz, dünyanın dört bir yanındaki müşterilerimizin güvenine sahip. Merkezi Hollanda’da bulunan AkzoNobel olarak, 150’yi aşkın ülkede faaliyet gösteriyor, müşterilerimizin beklediği yüksek performanslı ürün ve hizmetleri sunmaya tutku ile yaklaşan 33.000’e yakın yetenekli insana istihdam sağlıyoruz.
Güvenli Liman Beyanı
Bu basın bülteni, AkzoNobel’in büyüme stratejisi, gelecekteki finansal sonuçları, pazardaki konumları, ürün geliştirmesi, hazırlanmakta olan ürünleri ve ürün onayları gibi kilit konuları ele alan ifadeler içermektedir. Bu tür beyanların, dikkatlice değerlendirilmesi ve birçok faktörün öngörülen ve gerçekleşen sonuçların bu beyanlardakilerden farklı olmasına neden olabileceğinin anlaşılması gerekmektedir. Bu faktörler, fiyat dalgalanmaları, döviz kurundaki dalgalanmalar, hammadde ve personel maliyetlerindeki gelişmeler, emeklilik maaşları, fiziki ve çevresel riskler, hukuki meseleler ve yasama, mali ve diğer düzenleyici tedbirleri de içermekte olup bunlarla sınırlı da değildir. Belirtilen rekabetçi konumlar, uzman harici ajanslar tarafından sağlanan bilgi ile desteklenen yönetim tahminlerine dayanmaktadır. Şirketimizi etkileyen risk faktörlerinin daha kapsamlı bir tartışması için, lütfen en son yıllık raporumuza bakınız.