Yatağınızın içinde hangi materyallerin olduğunu biliyor musunuz? Bambi, yatakların içinde 2 km uzunluğunda çelik tel kullanıyor
Üretimde en son teknolojiye sahip üretim bant ve makineleri kullanarak, günlük 800 adet yatak, 600 adet baza ve başlık üretimi yapan Bambi Yatak, birbirinden teknolojik yataklarıyla sektöre farklı bir bakış açısıyla baktığını kanıtlıyor. Yataklarda kullandıkları paket yayları bünyesinde üreten Bambi, TSE standartlarına uygun olarak ürettiği yataklarını kalite kontrol birimin farklı darbe testlerinden geçtikten sonra ambalajlıyor. Tüketicisiyle buluşturduğu yataklarına 2 yıl garanti veren Bambi, kullanıcılarına daha sağlıklı ve konforlu yataklar sunabilmek için çift kişilik bir yatakta Avrupa ve Asya’yı birbirine bağlayabilecek yaklaşık 2 km uzunluğunda çelik tel kullanıyor.
Türkiye’nin önemli yatak üreticilerinden Bambi Yatak, son teknolojiyi kullanarak geliştirdiği ürünleriyle sektöre olan bakış açısını kanıtlıyor.
İzmir’de 40 bin m2’lik kapalı modern üretim tesisinde bugün; bir çift kişilik yatak için 2 km tel kullanarak yatak üreten Bambi, yine günde 800 adet yatak üreterek sektörün yükünü omuzladığını kanıtlıyor. Ürünlerinin tüm süreçlerini İzmir’den yöneterek 35 saniyede 1 yatak üreten, cirosunun yüzde 10’una yakınını 13 ülkede 50 bayisine ihraç eden Bambi Yatak, 23 farklı yatak modeliyle takipçilerinin beğenisini kazanıyor.
“Yalın üretim felsefesiyle çalışıyoruz”
Uzman bilgisi ve usta tecrübesiyle geliştirdikleri yataklarında kullandıkları paket yayları kendi bünyelerinde ürettiklerini söyleyen Bambi Yatak Yönetim Kurulu Üyesi Emre Gökmen, sünger, keçe, yapıştırıcı gibi diğer materyallerle yatak üretimine start verdiklerini söyledi. Kalite kontrol biriminin yatağın kumaşını, süngerini ve telini kendilerine özgü darbe testlerine tabi tuttuklarını söyleyen Gökmen, “Testlerden geçen yataklarımızı ambalaj aşamasına alıyor, geçemeyenleri ise tüketicilerimize kesinlikle sunmuyoruz. Ürünlerimizin tamamını TSE standartlarına uygun olarak üretiyor, 2 yıl garanti veriyoruz. Ayrıca söylemek isterim ki firmamız kurulduğundan bu yana yalın üretim felsefesini benimsemiştir. Ancak bu felsefede israftan kaçınan, karlılığı maximuma taşıyarak yolunda ilerlerken modernizasyon yatırımlarına hız kesmeden devam etmektedir. Çünkü modernizasyonun, yalın üretimin en temel adımlarından bir tanesi olduğuna inanıyoruz” dedi.
“Teknolojiyi ürünlerimize entegre ediyoruz”
Tüketici talebine göre önce ürün gamını ve teknolojisini oluşturduklarını söyleyen Gökmen, “Geliştirdiğimiz pazarlama stratejilerimizle rakip firmalarımızdan ayrıldığımızı söyleyebilirim. Son yıllarda tüketici, yatak seçiminde daha çok teknolojik özelliklere önem veriyor. Biz de Bambi yatak olarak bu farkındalıkla yatağın içerisine koyduğumuz metaryeller ile ilgili bu isteğe cevap vermek için çalışıyoruz. Pazarlama stratejimizi bu bakış açısıyla kurguluyoruz. Örneğin; kapok yatağımızın üzerinde kapok bitkisinden oluşan elyaf bir tabaka var. Bu kapok bitkisinin ıslandığı takdirde çabuk kuruyan özelliği sebebiyle bu metaryelin elyafını kullanıyoruz. Bu da müşterilerimizin kullandığı yatağa bir özellik katmış oluyor. Elyaf organik olduğu için terlemeyi de en az seviyeye indiriyor.”