Base Dekor/ Engin Bey

Yeni bir firma olmanıza rağmen devrim niteliğinde yenilikleriniz yatırımlarınız var. Yola nasıl çıktınız, hangi alanlarda faaliyetleriniz var?

Digital baskı dendiğinde insanların aklına matbaa, ofet baskı vb. gelebiliyor. Bizim yaptığımız bunlardan  çok farklı.  Şöyle ki, yıllarca büyük suntalam, mdflam üreticilerine dekoratif kağıt satarken biz bu işin temellerini atmıştık. Şuan itibariyle genel anlamda bir çatı altında digital olarak dekoratif bir çok unsuru bir araya getiriyoruz. Biraz açacak olursak digital baskılı duvar kağıdı, digital baskılı kumaş, pvc üzerine digital baskı, suntalam mdflam olarak tabir ettiğmiz mobilya elemanlarının digital olarak nihayetlendirilmesine kadar kullanım alanı söz konusu. Tabii sadece bunlarla sınırlı değil, çeşitli aksesuarları da devreye sokmak mümkün.

Çağımız yenilik çağı. Dünya pazarında ihracata girip yer bulabilmemiz için bu tür çalışmalara ihtiyacımız var. Burada da tasarım ön plana çıkıyor. Firmaların bu konuda ekiplerinin kuvvetli olması gerekiyor. Biz böyle yola çıktık. İşi bilen insanlarla bir tasarım ekibi kurduk. Şu anda piyasaya sunduğumuz ürünlerin tamamı kendi tasarım ekibimizin yaratıcı güçleriyle oluşturulmuş  desenlerdir. Tabiki yolun başındayız fakat çok süratli hareket etmek zorundayız. Gelişmelere ayak uydurmamız lazım.

Genel olarak ürün gruplarına bakacak olursak digital baskılı duvar kağıdı, digital baskılı kumaş, digital baskılı pvc  bunların hepsi bir konsept. Bu da bize pazarda ciddi bir ayrıcalık sağlıyor. Bunu ileriye götürmek amacındayız. Bunu yaparken de çok önem verdiğimiz başka bir noktada, kullandığımız hammaddenin insan sağlığına zararlı madde içirmemesi ve çevreye duyarlı hareket etmemiz. Kullandığmız malzeme uluslararası standartlara haizdir ve dünya çapında geçerli çevreci şartlara uygundur.

IMG_1484

2015 hedefleriniz nelerdir?
Yeni tesisimize Ağustos 2015 gibi geçmiş olacağız. Çok ciddi ekipman ve makine yatırımı yapıldı. Halen de sürüyor ve devam  edecek. Testler denemeler sonucunda 2015’in ortalarını bulacağız. 2015 için özellike duvar kağıdında hedeflediğimiz, Türkiye genelinde bu işe ciddi bakan yetkili satı noktaları oluşturmak istiyoruz. Oluştururken de amacımız belli kalitenin üzerinde hizmet ve ürün kalitesi sunmaktır. Doğru satış noktaları tesis etmek istiyoruz. Nihai tüketiciyle çok fazla yüz yüze gelmeden yetkili satıcı noktaları belirlemek istiyoruz. Tabi ARGE çalışmaları da büyük önem taşıyor. Esas hedefimiz 2016 yılıdır. Bu çatı altındaki ürünleri tercih eden insanlara “ iyi ki” dedirtmek istiyoruz.

IMG_1487

Sektörle ilgili herhangi bir işbirliğiniz var mıdır?
Tabii ki bir takım destekler söz konusu. Fuarda gördüğünüz gibi sağolsun Yıldız Sunta Mdf ihtiyacımız konusunda  bizimle çalışacağını belirtmiştir. Bu bir yardımlaşmadır, dayanışmadır.

IMG_1489

Ürünlerinizi pazarlama konusunda neler yapıyorsunuz?
Yetkili satıcı ağını mutlaka oluşturmak istiyoruz ve bu konuda oldukça ince eleyip sık dokuyoruz gayet seçici davranıyoruz. Prensip olarak istanbul’da max 3 ya da 4 yetikili satıcı olacak. Anadolu’ da hemen hemen her ilde belki  Ankara’da 2  yetkili satcı olmasını tercih ediyoruz. Bu yetkili satıcıların da alt segmentlerinde satılan ürünlerin bile belli kalitede olmasını istiyoruz. Kontroledilebilir bir yetkili satıcı ağı hedefliyoruz.

IMG_1494

Base Dekor olarak çevre ülkelerde yurt dışı planlarınız nelerdir?
Çok uzun zaman olmamasına karşın Mayıs ayındaki fuarlarda Yapı ve Evteks fuarlarında çok ciddi bir yabancı talebiyle karşılaştık. Bununla ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Kanada ile ciddi bir temasımız var katalog ve numunelerimizi gönderdik. Sırbıstan, Romanya, Bulgaristan, Azerbaycan, İran Suudi Arabistan, Lübnan, Rusya, Fas, Cezayir gibi ülkelerle de iletişim halindeyiz. Bizim için ihracat olmazsa olmazımızdır. Bu ürünün,  katma değerli bir ürün olduğu  İçin farklı kişilere hitap eden standart dışında olduğu için de mutlaka yurt dışında tanıtılması gerekiyor.

Bunla ilgili de yoğun bir  fuar takvimimiz var. İstanbul ve İzmir’deki Yapı Enüdstri fuarları, Antalya Yapex fuarı, Ocak ayında Frankfurt Heimtex Fuarı, Mart ayında Moskova yine İstanbul  Zow fuarı,  Dubai ve New York fuarları olmak üzere bir çok fuarda yer alacağız.
Bu fuarlara katılarak markamızı tanıtmak ve markalaşma yolunda ilerlemek istiyoruz.

Neler eklemek istersiniz?
Şunu söyleyebilirim ki, amacımız alt yapıyı kurup temeli iyi atıp sağlam bina yapmaktır. Sağlam ve emin adımlarla ilerlememiz lazım. Yurt dışına markamızı pazarlamalıyız. Türk Malı değil Türk markasıyız demek istiyoruz. İnsan sağlığını ve çevreyi yaralayıcı hiçbir ürünü fabrikamıza sokmayız sokmayacağız bu kriterler bazında yurt dışında ürünümüzü en iyi şekilde tanıtmak ve pazarlamak istiyoruz.