BETA KİMYA A.Ş. 2021 YILINA YÜZDE 50 BÜYÜME HEDEFİ İLE BAŞLIYOR

Türk kimya sektörünün öncü şirketlerinden BETA Kimya A.Ş., 2020 yılında tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisine rağmen yatırımda hız kesmeyerek büyümeyi sürdürdü. Temmuz ayında Ortadoğu ile Doğu Avrupa’nın en büyük yapıştırıcı ve tutkal üretim tesisinin temellerini atan BETA Kimya A.Ş., yeni normal şartlar altında yüzde 35 büyüme gerçekleştirerek önemli bir başarıya imza attı.

 Ar-Ge yatırımlarını bir önceki yıla göre yüzde 12 artırarak, Apel ve Mitreapel markaları altındaki ürün yelpazesini de genişletmeye devam eden BETA Kimya A.Ş., 2020 yılında tamamen yerli know-how ile geliştirdiği 20 yeni ürünü sektöre kazandırdı. Dünya çapında beş kıtaya yayılan geniş ihracat ağına 10 ülke daha ekleyen ve ihracat yaptığı ülke sayısını 75’e yükselten şirket, 2021 yılında ise yüzde 50 büyüme hedefliyor.

Türkiye’nin en köklü ve yenilikçi şirketleri arasında yer alan BETA Kimya A.Ş., sektöre değer katan yeni yatırımlarla yüksek katma değer üretmeye devam ediyor. 2020 yılında, Covid-19 pandemisinin olumsuz etkilerine rağmen üretime ara vermeyen şirket, Ar-Ge ve inovasyondan aldığı güç ile hem iç Pazar hem de ihracattaki yükselişini sürdürmeyi başardı. 315 milyon TL’lik yatırım bedeline sahip yeni entegre üretim tesisi BETA Kimya GEBKİM Kampüsü’nü 2021 yılının Eylül ayında faaliyete almaya hazırlanan şirket, stratejik sektörlere hitap eden 5 yeni ürün kategorisine daha adım atacak.

Cihat Sayacı: “BETA Kimya’nın genlerinde daima üretmek ve büyümek var”

Pandemi koşullarının getirdiği tüm zorluklara rağmen 2020 hedeflerine ulaştıklarını belirten BETA Kimya A.Ş. Genel Müdürü Cihat Sayacı, “2020 yılına başlarken gündemimizde yeni entegre üretim tesisi yatırımımız, Ar-Ge projelerimiz, farklı sektörlere hitap eden inovatif ürünler ve elbette ihracat ağımıza eklenecek yeni pazar hedeflerimiz vardı. Ancak beklenmedik şekilde ortaya çıkan, insan hayatı ile ekonomiyi ve ticareti aynı anda tehdit eden Covid-19 pandemisiyle karşı karşıya kaldık. Ancak 34 yıldır olduğu gibi biz yine Türkiye için üretmeye devam ettik. Karamsarlığa kapılmadık ve yeni normal şartlara hızla adapte olduk. Elbette insan hayatı birinci önceliğimiz oldu ve çalışanlarımızın sağlığını koruyarak tüm ofis içi iş disiplinlerimizi hibrit ve dijital platformlara taşıdık. Bu sayede, üretimde dahi dönüşümlü çalışma modelini uygulayarak çarkların dönmesini sağladık. Çünkü üretmek, değişime hızla adapte olmak ve insanımızın ihtiyaçlarına anında yanıt vermek bizim genlerimizde var. Sürecin başı olan Mart, Nisan ve Mayıs aylarında ihracatta aldığımız siparişlerin üretimine odaklandık. Sanal fuar katılımlarımızla yeni pazarlara ulaştık. Böylece ihracat yaptığımız ülkeler arasına 10 ülke daha ekleyerek, 5 kıtada toplam 75 ülkeye ihracat yapma başarısı gerçekletirdik. 2020 yıl sonu itibariyle ihracat gelirlerimizin, toplam ciromuzdaki payını da yüzde 60’a yükseltmeyi başardık.” dedi.

Sayacı: “Pandemi döneminde yeni nesil 20 ürünü piyasaya sunduk”

Ar-Ge ve inovasyon odaklı kurum kültürleri sayesinde, pandemi sürecinin başında 1 ay gibi çok kısa bir zamanda dezenfektan kategorisine adım attıklarına değinen Sayacı, ”BETA Kimya A.Ş. olarak tamamı Türk mühendislerden oluşan Ar-Ge ekibimizle antibakteriyel dezenfektan çalışmalarımıza başladık. Bir ay gibi kısa bir sürede teknik aerosoller kategorisindeki tecrübemizi, insan hayatına katkı sunmak adına dezenfektanlara taşıdık. Mitreapel Hunter Antibakteriyel Dezenfektan ürünlerimizi sprey ve sıvı formlarda hızla piyasaya sunduk. Sadece Türkiye’de değil, ihracatta da pek çok ülkeye dezenfektan ürünlerimizi ulaştırdık. Bu başarı, bizim ne kadar proaktif ve know-how zengini bir şirket olduğumuzu da ispatlıyor. 2020 yılında toplam 9 kategoride 150’den fazla ürüne ulaştık. Yıl içinde inşaat, mobilya, sağlık, otomotiv ve tekstil gibi pek çok sektöre hitap eden 20 yeni ürün geliştirdik. Böylece Apel ve Mitreapel markalarımızla etki sahamızı daha da genişlettik.” diye konuştu.

2021’de yüzde 50 büyüyecek

2020 yılında yüzde 35 büyümeyi başardıklarını ve yeni yatırımların devreye girmesiyle birlikte 2021 yılında yüzde 50 büyüme hedeflediklerini söyleyen BETA Kimya A.Ş. Genel Müdürü Cihat Sayacı, “315 milyon TL yatırımla temelini attığımız ve 2021’in son çeyreğinde faaliyete başlayacak BETA Kimya GEBKİM Kampüsü, şirketimizin geleceği açısından son derece önemli bir yatırım. Küresel hedeflerimiz ve büyüme planlarımızın geleceği için anahtar vazifesi görecek bu yatırım, BETA Kimya için bir dönüm noktası niteliği taşıyor. Yıllık 150 bin ton üretim kapasitesine sahip olacak yeni entegre üretim tesisimiz ile 500 kişiye iş imkanı sağlayacak ve yüksek katma değerli 5 yeni ürün kategorisine adım atacağız. LEED sertifikalı, doğa dostu yeşil bina teknolojili üretim kampüsümüz, toplam 50 bin m2 üzerine kurulu, 35 bin m2’lik kapalı alana sahip dev bir entegre üretim tesisi olarak sadece ülkemizin değil, yakın coğrafyanın en modern kimya tesislerinden biri olacak. Sanayide dijital dönüşüme tamamen uyumlu, yüksek teknoloji ile donatılmış ve modern üretim altyapısına sahip BETA Kimya GEBKİM Kampüsü, Endüstri 5.0’a hazır bir üretim üssü olacak. BETA Kimya GEBKİM Kampüsü ile Türkiye’de ilk defa yerli ve milli olarak üretimine başladığımız Poliüreten Reaktif Hotmelt yapıştırıcıların üretimi dahil olmak üzere ülkemiz için stratejik öneme sahip olan otomotiv, savunma ve havacılık gibi alanlara yönelik yeni nesil ürünlere de adım atacağız. Bu hedefler doğrultusunda Ar-Ge merkezimizi de yeni tesisimizle birlikte büyüteceğiz. Yüksek katma değerli üretim vizyonumuzla BETA Kimya’yı geleceğe taşıyacak ve Türk kimya sektörü ile ülke sanayimize değer katacağız.” dedi.

Aykut Engin: “E-ticaret ve yapı market kanallarında son kullanıcılara hitap eden ürünlerimizi sunacağız”

Covid-19 pandemisinin günlük yaşamla birlikte tüketim alışkanlıkları, pazarlama ve satış trendlerini de doğrudan etkilediğini belirten BETA Kimya A.Ş. Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü Aykut Engin, “Türk kimya sektöründe, ürün gamı en geniş şirketlerden biriyiz. Apel ve Mitreapel markalarımızla inşaattan mobilyaya, otomotivden savunmaya kadar pek çok sektöre yönelik yeni nesil ürünler sunuyoruz. Ar-Ge ve inovasyon odaklı bir şirket olduğumuz için tüketicilerin beklentilerini hızla karşılayan dinamik bir kurum kültürümüz var. Pandemi sürecinin henüz başında geliştirdiğimiz Mitreapel Hunter Antibakteriyel Dezenfektan ürünümüz de bunun en güzel örneği. Bir ay gibi çok kısa bir sürede ürünümüzü geliştirdik ve Sağlık Bakanlığı onayını da alarak hızla tüketicilerin kullanımına sunduk. Teknik aerosoller alanındaki bilgi birikimimizi dezenfektan kategorisi ile sağlık alanına taşıdık. 2021 yılında her ülkenin sağlık prosedürleri için ayrı ayrı onaylar alarak dezenfektan ürünlerimizi de dünyanın dört bir yanına ihraç edeceğiz. B2B ürünlerin ardından son dönemde, sektör profesyonellerinin yanı sıra son kullanıcılara yönelik ürünlere yani B2C’ye de yöneldik. “Kendin yap” olarak sınıflandırdığımız ve ev hayatından kişisel bir hobi atölyesine kadar herkesin kullanabileceği yapıştırıcılar, silikonlar, çok amaçlı spreyler ve daha pek çok akıllı ürünle son kullanıcılara dokunuyoruz. Yakın dönemde e-ticaret ve yapı market kanallarına adım atacak ve son kullanıcılara hitap eden ürünlerimizi perakende noktalarında tüketicilerimizle buluşturacağız.” dedi.