Tasarım seven herkesin takvimindeki en önemli tarih, her yıl olduğu gibi, Nisan ayında Milano’da düzenlenecek olan Milano Tasarım Haftası’dır. Bu önemli etkinlik mobilya ve tasarım sektörü için uluslararası düzeyde trendleri ve standartları belirlemeye devam ediyor.
İtalya’nın tasarım başkentinin müthiş bir yaratıcılık atmosferi yaşadığı ve soluduğu bu bir hafta boyunca, mobilya ve mobilya aksesuarları için dekoratif ve teknik çözümlere adanmış çeşitli etkinlikler düzenlendi. İtalya’nın yurtdışına ihracatını teşvik etmek için kurulan Milano Tasarım Haftası iki ana etkinliğe ayrılmıştır: Salone del Mobile.Milano (Milano Mobilya Fuarı) ve Fuorisalone. Bunlardan ilki, toplamda yaklaşık 210.000 metrekarelik bir alanı kaplar ve dünyadaki en dinamik ve yaratıcı 2.300 markası ürünlerini sergilemektedir. İkincisi ise tek bir fuar değil, Milano’nun çeşitli bölgelerine yayılmış bir dizi etkinlikten oluşmakta ve otomotiv, teknoloji, telekomünikasyon, sanat, moda ve gıda sektörleri dahil olmak üzere, tasarımla bağlantılı birçok sektörü içermektedir.
Biesse Group; İtalyan tasarım mükemmelliğinin iki büyük ismi olan LAGO ve Arpa | Fenix ile teknoloji ortağı olarak; İtalya’da üretilen ürünlere, çevresel sürdürülebilirliğe ve yatırımlara öncelik vermenin önemini paylaşmaktadır.
Biesse Group; dünyaya, kendimize ve geleceğe saygı gösteren iş yaklaşımını benimseyen Lago’nun Premium Ortağıdır. Çevresel sürdürülebilirlik ilkelerinin rehberliğinde ve ahşap işçiliği ile mobilya dünyasını birleştiren güçlü bir ortaklık kuran Biesse Group ve LAGO, prestijli tasarım projeleri yürütürken aynı zamanda sürdürülebilir bir yaklaşım izlemektedir.
Biesse Group ayrıca, Salone del Mobile Milano’da gerçekleşen CSIL – Endüstriyel Çalışmalar Merkezi tarafından düzenlenen “Dünya Mobilya Sektörünün Geleceği Semineri 2019” un sponsorlarından biridir. Mobilya sektörü; uluslararası düzeydeki (özellikle yeni gelişmekte olan ülkelerde) sürekli dönüşümü, satış kanallarındaki değişiklikler ve sektörde yeni oyuncuların yaratılmasıyla birlikte, şirketlerin geliştirdiği kural ve stratejileri de değiştiriyor. Böyle bir senaryoda hangi ekonomik stratejiler benimsenmelidir? Bu bağlamda seminer, 100’den fazla ülkedeki ilk 200 üretici üzerinde yapılan araştırmalar, istatistiksel veriler ve tahminler yoluyla, önde gelen sanayi ekonomilerinin küresel düzeyde elde ettiği üretim ve satış rakamlarına ilişkin temel konuları tartışmak için eşsiz bir fırsat sunmaktadır.