İlk mağazasını 2016 Eylül ayında İstanbul Avcılar’da açan Buka Sofa, bir yılda mağaza sayısını 10’a çıkarttı. Mobilya sektörüne yeni bir soluk getiren Buka Sofa, global bir Türk markası olma yolunda ilerliyor. Bayilik ağıyla büyümeyi planlayan marka, 2018 yılında 25 mağazaya ulaşacak.
8 milyon euroluk yatırım ile kurulan Buka Sofa, 2,5 yıl süren Ar-Ge çalışmalarının ardından 2016 yılında mağazalaşmaya başladı. İlk mağazasını Avcılarda faaliyete geçiren Buka Sofa, geçtiğimiz Nisan ayında da ilk bayi mağazasını İzmit’te açtı. Yılda 50 bin parça koltuk üretim kapasitesine sahip olan marka, üretimini 2018 yılında artırma hedefiyle hızla ilerliyor.
Buka Sofa’nın modüler çözümlerini, farklı tasarımlarını ve değiştirilebilir renkli kılıf sistemini nihai tüketiciye tanıtmaya devam edeceklerini söyleyen Buka Sofa Genel Müdürü Gamze Stöger, “Geçtiğimiz yıl başlayan mağazalaşma sürecimiz 2018 yılında ivme kazanarak devam edecek. Yılsonunda 25 satış noktasına ulaşma hedefiyle çalışmalarımıza hız verdik. Öngördüğümüz bu hacim artışını destekleyebilmek için iki farklı tesiste yürüttüğümüz üretim bandımızı 12 bin metrekare kapalı alana sahip yeni fabrika binamıza taşıdık. Bu yıl markamızın tüm Türkiye’de bilinirliliğini artıracak çalışmalarımız ağırlık kazanacak” dedi.
“Büyümeye odaklandık”
İstanbul Avcılar, İzmit, Bodrum, İzmir, Adana, Mersin, Ankara, Antalya, İstanbul Masko ve Konya ile birlikte toplam 10 mağaza ile hizmet verdiklerini belirten Stöger, 2018 yılında odak noktalarının hem yurt içinde hem de yurt dışında bayi ağı ile büyümek olduğunu belirtti. Stöger; “Çok yakında Alanya ve Batman mağazalarını faaliyete geçireceğiz. 2017’de yurt dışı pazarında tohumlarını attığımız verimli iş birliklerimize bu yıl da devam edeceğiz. Ülkemize yoğun ilgi gösteren Körfez Ülkelerinden bayilik talepleri aldık. Yakında Bahreyn’de ve Mart ayında da Suudi Arabistan’ın Riyad şehrinde mağazalarımız açılmış olacak. Bu bölgede bayilik görüşmelerimize devam edeceğiz” diye konuştu.