EGGER, 2022/2023 Yarı Yılını 2,26 milyar Euro Konsolide Satış ile Kapadı

group management

Avusturya merkezli EGGER Grubu, 2022/23 mali yılının ilk yarısını bir önceki yıla göre %14 artış göstererek 2,26 milyar Euro konsolide satışla kapatarak başarılı bir performans raporuna imza attı. EGGER, satış rakamlarında yaşanan bu artışın temel nedeninin ham madde, enerji ve lojistik maliyetlerindeki keskin yükseliş olduğunun altını çizdi. Grup yönetiminin öngörüsüne göre belirsiz durumların ve krizlerin gelişmesiyle birlikte bunların enerji ve ham madde piyasasına olan etkileri, yüksek enflasyon rakamları ve buna bağlı olarak satın alma gücü kaybı da talebin önemli ölçüde düşmesine neden oldu. Bu nedenle yılın ikinci yarısına ilişkin tahminler belirsizliğini koruyor.

Finansal ve siyasal anlamda yaşanan çok sayıda kriz ve belirsiz durum, 2022/23 mali yılının ilk yarısına damgasını vurdu. Grup Yönetimi Finans Grubu Başkanı (CFO) ve Grup Yönetimi Sözcüsü Thomas Leissing, “Geçtiğimiz yıl elde edilen çok güçlü sonuçların, koronavirüs krizinden doğan koza etkisi akabindeki aşırı yüksek talepten kaynaklandığını düşünürsek bu durumu olağandışı şeklinde sınıflandırabiliriz. Talepte yaşanan bu hızlı artış, 2022’nin ilkbahar aylarından itibaren önemli ölçüde azaldı. Bu süre zarfında neredeyse tüm pazarlarda talepte düşüş yaşandığını görüyoruz. Aynı zamanda birçok belirsiz durumla karşılaşmaya da devam ediyoruz.”

application;Kitchen;sink;window;flower

Talep önemli ölçüde azaldı

2022/23 yarı yılında EGGER, 2.255,4 milyon Euro satış(2021/22 yarı yılına kıyasla %14 artış) ve 353,7 milyon Euro FAVÖK(geçen yıla kıyasla %26,1 düşüş) elde etti. FAVÖK marjı%15,7 olurkenöz sermaye oranı%51,2 değerine ulaştı.

Bu sonuçların, geçtiğimiz aylarda sürekli değişen koşulları ve gelişmeleri yansıttığı açıklandı. Geçtiğimiz yıl aynı dönemde piyasa ortamının son derece iyi olması ve tüm alanlardaki marj değerini göz önünde bulundurursak kazançlardaki düşüş, tüm departmanlara yayılmış durumda. En sert düşüş, geçtiğimiz yıl inşaat sektöründe yaşanan hızlı yükseliş nedeniyle rekor seviyelerde sonuçlar elde eden Yapı Ürünleri Departmanı’nda yaşandı. Dekoratif Ürünler Departmanı’ndaysa yalnızca Lexington, NC’de (US) yer alan en yeni tesis hacimsel olarak artış gösterdi. Kazançlar bakımından en büyük düşüş, Ukrayna krizinin doğrudan etkilediği Doğu Avrupa merkezli tesislerimizde yaşandı. Özellikle yapı market sektöründe olmak üzere, talep düşüşü nedeniyle Parke Ürünleri Departmanı’nda da kazançlar azaldı.

Tesislere yatırım devam ediyor

Grubun sürekli gelişimine yatırım yapmak her zaman EGGER stratejisinin bir parçası olmuştur. EGGER’in tüm dünyadaki mevcut tesislerde en son teknoloji kullanımını desteklemek için sürekli yatırımlar yapılmaktadır. Geçtiğimiz yılın aynı döneminde 141,1 milyon Euro olan yatırım maliyeti, bu yılın ilk yarısında 229,7 milyon Euro’ya ulaştı. Bu sermaye harcamaları özellikle geriye dönük entegrasyon, üretimde sürdürülebilirlik performansını artırma, dahili malzeme akışını optimize etme ve depolama verimliliğini artırma amaçlı projelere yapıldı.

Ham madde ve enerji pazarlarında yaşanan zorluklar

Küresel ham madde ve enerji pazarlarındaki durum tüm sektörleri son derece zorladı ve zorlamaya da devam ediyor. 2022/23 döneminin ilk yarısında EGGER’de kullanılan tüm ham maddelerin pazarlarında fiyatlar ciddi derecede arttı ve hala çok yüksek seviyelerde seyrediyor. Bu maddeleri bulmak ve bunlara ulaşmak da hiç kolay olmadı. Bu nedenle EGGER’in satın alma stratejisinin önceliği daima tüm tesislerde ahşap, kimyasal madde ve kağıt gibi önemli ham maddelerin tedarikini sağlama almak ve bunları müşterilere güvenli şekilde ulaştırmak oldu. Tehditkâr boyutlara ulaşan enerji kıtlığı konusundaysa EGGER, bünyesindekibiyokütle santralleri sayesinde tüm büyük tesislerinde kendini güvence altına aldı. Bu strateji kapsamında EGGER, ham maddelerden tamamen termik olarak yararlanılmasını önleyip aynı zamanda değerli bir ham madde olan ahşabın kademeli kullanımını destekleyerek kendini mümkün olduğunca fosil yakıtlardan bağımsız hale getirmeyi amaçlıyor.

Belirsizliklerle dolu ikinci yarı yıla bakış

Gelecek aylara yönelik belirsizliklerle dolu genel ekonomik tahminler, hem enerji hem de ham madde pazarlarındaki zorluklardan büyük ölçüde etkilenmeye devam edecek. Dolayısıyla 2022/23 mali yılının ikinci yarısına ilişkin kazanç beklentileri de belirsizliğini koruyacak. EGGER, orta vadede fiyat seviyelerinin yüksek, satışların ise sabit kalmasını bekliyor. Ancak ana pazarlardan gelen talep orta seviyede seyredebilir. Uzun vadede ise EGGER Grubu, gelişmiş endüstriyel temelinden elde ettiği üretim avantajlarından yararlanmaya devam edecek. EGGER, sürdürülebilir iş modeli ve güçlü finansal temeli sayesinde yaşanmakta olan ekonomik yavaşlamayı atlatmakla kalmayacak, bu durumdan daha da güçlü şekilde çıkacaktır.

İtalya’daki satın almayla gelen büyüme

Dünya çapında yaklaşık 11.000’i aşkın çalışanıyla EGGER, gelecekte büyümeye ve ahşaptan daha fazlasını yapmaya devam edecek. Geçtiğimiz günlerde bu yolda önemli bir adım atıldı: Geçen haftalarda bildirildiği üzere EGGER, 15 Aralık 2022 tarihinde İtalyan ahşap bazlı malzeme üreticisi SAIB hisselerinin %60’ını satın aldı. Merkezi Piacenza yakınlarındaki Caorso’da bulunan SAIB, tasarım ve sürdürülebilirliğe güçlü bir şekilde odaklanarak 60 yıldır İtalya’nın önde gelen ahşap bazlı malzeme üreticilerinden biri oldu. EGGER, bu satın alma işlemiyle ana pazarı olan Avrupa’da daha fazla büyümek istediğini bir kez daha gösterdi.

 

 

EGGER hakkında

1961’de kurulan aile şirketi, bugün itibarıyla yaklaşık 11.000’i aşkın kişiye istihdam sağlıyor. Dünya genelindeki 21 tesisinde, geniş bir ürün yelpazesine sahip ahşap bazlı malzemeler (yonga levha, OSB, MDF) ve aynı zamanda kereste üretiliyor. Şirket, 2021/2022 mali yılında 4,23 milyar Euro satış elde etmiştir. EGGER, yapı marketlerde olduğu kadar mobilya sektörü ile ahşap yapı ve perakende parke sektöründe de dünya genelinde müşterilere sahiptir. EGGER ürünleri; mutfaklar, banyolar, ofisler, oturma odaları ve yatak odaları gibi sayısız kamu ve özel yaşam alanlarında kullanılmaktadır. EGGER; mobilya ve iç mekân tasarımı, ahşap yapı ve ahşap bazlı parke sektörleri için gerekli olan tüm ürünleri bünyesinde barındırmaktadır.

 

 

EGGER Grubu yarı yıl mali bilançosu

→     2022/23 mali yılının ilk yarı satışları:
2,26 milyar Euro (bir önceki yıla kıyasla %14 artış)→     FAVÖK 353,7 milyon Euro’ya ulaştı
(geçen yıla kıyasla %26,1düşüş)
→     Esas olarak ham madde, enerji ve lojistik maliyetlerindeki keskin yükselişten kaynaklı satış rakamlarında artış

→     Tüm ürün alanlarında kazançlarda düşüş: En önemli düşüş Yapı Ürünleri kategorisinde

→     Yılın ikinci yarısına ilişkin tahminler belirsizliğini koruyor