Avusturya’nın Tirol’e bağlı St. Johann mevkiinde merkezi bulunan EGGER Grubu, 2016/2017 mali yılının ilk yarısını, 1.19 milyar Avro konsolide ciro ile tamamladı. Karlı bir cironun gelişimiyle birlikte, FAVÖK geçen yıla göre% 10,1 artarak, 189,6 milyon Avro’ya ulaştı. FAVÖK marjı, % 15.9’a (geçen yıl:% 14.4 idi) yükseldi.
EGGER Grup Yönetimi, ilk yarım yıllık gelişmelerinden genel bir memnuniyet ifade etti.EGGER Grup Yönetimi sözcüsü ve Finans / İdare / Lojistik Direktörü Thomas Leissing şu açıklamayı yaptı: “Geçtiğimiz yarıyılda genel ekonomik durum çok istikrarsızdı ancak yine de bir önceki yılla karşılaştırıldığında, ana ürün segmentimiz olan Mobilya ve Dekorasyon Tasarımı ki, ciromuzun % 75’ini temsil eden kısım dahil olmak üzere neredeyse tüm coğrafi pazarlarda büyüme kaydettik. Brexit oyundan sonraki paranın belirsizliği sebebiyle İngiltere bu konudaki en büyük istisnadır.”
İngiltere’nin cirosu, İngiliz Pound’unda + 4.8% arttı, ancak negatif para birimi etkileri Euro’da % 9.2’lik bir ciro düşüşüne neden oldu. Aksine dekoratif segmentteki ciro, Rusya’da (+% 7,1) ve Romanya’da (+% 7,8), İspanya ve Portekiz’de (+% 8,0) ve denizaşırı ülkelerde (Asya +% 19,4 ve Japonya + % 12.4). Fransa, İtalya ve özellikle Avusturya’daki olumlu gelişmelere tanıklık etti. EGGER’in en büyük pazarı olan Almanya’nın gelişimi, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre (+% 0,5) istikrarlı oldu.
Aynı döneme ait EGGER Perakende Ürünleri (Zemin döşeme) cirosu ise, zorlu piyasa durumuna rağmen geçen yılın aynı dönemindeki ciro ile kıyaslandığında istikrarlı kaldı (% -0.1). Kârsız hacim fırsatlarından bilinçli olarak vazgeçme stratejisi başarılı olmayı sürdürüyor ve mali yılın ikinci yarısı boyunca uygulanmaya devam edecek.EGGER Yapı Ürünleri Bölümü’ndeki ahşap ve OSB ciro gelişimi de istikrarlı seyretti (+% 0,4). OSB ürünleri, piyasadaki ilgili fiyat baskılarıyla ve aşırı kapasitelerle belirginleşmeye devam ediyor. Bununla birlikte, Doğu Avrupa (Romanya, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya) ve deniz aşırı pazarlar çok iyi gelişmeler gösterdi.
EGGER, mevcut 2016/2017 mali yılının ilk altı ayında maddi olmayan varlıklara (önceki yıl 142,8 milyon Avro) ve maddi duran varlıklara 145,6 milyon Avro yatırım yaptı. 36,4 milyon Avro’luk bakım yatırımı yapıldı. Büyüme yatırımları için 109,2 milyon Avro kullanıldı. 2016/2017 mali yılının ikinci yarısındaysa, EGGER Dekoratif Ürünler (Mobilya ve Dekorasyon Ürünleri) ve EGGER Perakende Ürünleri (Zemin döşeme ürünleri) ürün segmentleri için beklentiler olumludur. OSB piyasasındaki kalıcı aşırı kapasiteler nedeniyle EGGER Yapı Ürünleri için herhangi bir gelişme beklenmiyor. Batı Avrupa’daki olumlu gelişim ve daha zayıf bölgelerden alternatif pazarlara doğru hacim hareketleri sayesinde, EGGER 2016/2017 mali yılı boyunca gelir ve sonuçların Grup genelinde devam etmesini beklemektedir. Maliyet yapısının optimizasyonu için ek bitirme kapasiteleri ve yatırımların devreye sokulması, istikrarlı sonuçların alınması umut edilmektedir.
EGGER Grubunun Satış / Pazarlama Şefi Ulrich Bühler’in öngördüğü üzere, yeni dekoratif koleksiyonu tarafından, perakende, mağaza donanımı ve mimari için önemli katkıda bulunulacaktır. Bühler’in konuyla ilgili açıklaması şöyle: “EGGER Dekoratif Koleksiyon 2017-2019, Ocak 2017 başında pazara sunulacak. Mevcut ön gösterimlerinden halihazırda çok olumlu geribildirimler alıyoruz. 300 dekorda, servis odaklı ürünler, EGGER dekor ve materyal eşleştirme seti ve yeni dijital servis garantileri ile ortaklarımıza hızlı, güvenilir ve başarılı hizmet sunuyoruz. Daha öncesinde ZOOM olarak bilinen koleksiyonun başarı hikayesine devam ediyoruz .”