Toplam 455 Mio. m2 satış – Latin Amerika ve Asya artış kaydedebildi
EPLF çatısı altında organize olmuş üreticiler, 2018 yılında dünya çapında 455 milyon m² Avrupa üretimi laminat parke satışına ulaştılar (2017: 477 milyon m², eksi % 4,6’ya tekabül ediyor). Böylelikle laminat pazarı, bölgesel gerilemelere rağmen, dünya çapında yüksek bir seviyeyi koruyor. Latin Amerika ve Asya en yüksek artışları kaydederken EPLF “ana pazarı” Batı Avrupa 2018 yılında bir kez daha düşüş gösterdi. Kuzey Amerika’da laminat parke satışı geriledi, doğu Avrupa’da yerini korudu.
Batı Avrupa’da (Türkiye dâhil) 2018 yılının toplam satışı 225 milyon m²’ye ulaştı (önceki yıl 243 milyon m²). Bu ise, önceki yıla kıyasla % 7,3’lük bir düşüş anlamına gelmekte. Almanya, alternatif yer döşemesi türlerine devam eden değişim trendine bağlı olarak % 8,3 düşüşle olsa da, 52 milyon m² ile (önceki yıl: 57 milyon m²) Orta Avrupa’da belirgin farkla en önemli tek pazar kalmaya devam ediyor.
2018 yılında 36 milyon m² (önceki yıl 37,6 milyon m²) ile hafif kötüleşen Fransa, Avrupa’da ikinci sırada kalmaya devam ediyor. İngiltere’de EPLF üyeleri için pozitif trend maalesef devam etmedi: 2018 yılında 29,8 milyon m² ile yeniden yaklaşık % 11,8’lik bir düşüş kaydedildi (önceki yıl: 33,8 milyon m²). Bu sayede ülke, Batı Avrupa cirolarının 2018 yılında da gerilediği Türkiye’nin önünde hâlâ üçüncü sırada yerini alıyor: Burada laminattaki satış rakamları % 18,2 ile 20,4 milyon m²’ye düştü (önceki yıl: 24,9 milyon m²). Hollanda, 18,3 milyon m² satış rakamlarıyla beşinci sırasını koruyor (önceki yıl: 19,7 milyon m²). Onu ise yine İspanya, yaklaşık 16,5 milyon m² (önceki yıl: 17 milyon m²) ile istikrarlı bir şekilde takip ediyor.
Doğu Avrupa’da önceki yılların yükseliş trendi sürmeye devam etmese de, bu bölge istikrarlı sonucu ile EPLF üreticileri için geleceğin önemli bir pazarı kalmaya devam ediyor. Avrupa laminat parke üreticileri orada yaklaşık 128 milyon m² (önceki yıl: 128 milyon m²) ile 2018 yılında yine iyi bir sonuç elde ettiler. Birlik, 2017 yılından bu yana, üyelerinin yaklaşık 28 milyon m2 Rus üretiminin çeşitli nedenlerden dolayı istatistik tarafından kaydedilmediğini biliyor. 2018 yılında Rusya’da EPLF üyeleri tarafından yaklaşık 39 milyon m² bildirildi (önceki yıl: 36 milyon m²), bu da % 10,6 artış oranına tekabül ediyor. Polonya, 2018 yılında 29 milyon m² üzerinde bir rakamla (önceki yıl: 30 milyon m²) dirençli bir sonuca ulaştı. Romanya 11 milyon m² (önceki yıl: 13,2 milyon m²) ile kendini biraz daha zayıf gösterdi. Ardından değişmeyen sırayla 7,6 milyon m² (önceki yıl: 7,4 milyon m²) ve % 4 büyüme ile Ukrayna, 7 milyon m² (önceki yıl: 6,5 milyon m²) ile Macaristan ve 4,4 milyon m² (önceki yıl: 5 milyon m²) ile Bulgaristan yer alıyor.
Kuzey Amerika Avrupa laminat parke için kârlı bir satış bölgesi kalmaya devam ediyor, ancak sonuç Kanada’dan gelen daha zayıf rakamlar ile biraz sönük kalıyor: 2018 yılında Kuzey Amerika’da toplam 44,3 milyon m² ile (önceki yıl: 49 milyon m²) önceki yıldan yaklaşık % 10,4 daha az satıldı. ABD, 2018 yılında yaklaşık 30,7 milyon m² ile (önceki yıl: 32 milyon m²) % 2,4’lük hafif bir azalma gösterirken, Kanada’da 2018 yılında sadece neredeyse 13,6 milyon m² (önceki yıl: 18 milyon m² ) kaydedildi, bu da % 24,5 gerileme demektir.
2018 yılında en yüksek artış % 7,8 ile Afrika’da elde edildi, ancak burada toplam satış sadece 5 milyon m² düzeyindedir. Latin Amerika bölgesi EPLF satış istatistiğinde bir kez daha yükselebildi: 2018 yılında 18,5 milyon m² (önceki yıl: 17,7 milyon m²) ile % 4,7 artış elde edildi. En büyük tek pazar olan Şili’deki satış rakamları, 8,1 milyon m² ile (önceki yıl: 7,7 milyon m²) önceki yıla kıyasla % 5 arttı. Meksika 3,9 milyon m² (önceki yıl: 4,3 milyon m²), Kolombiya ise 2,1 milyon m2 (önceki yıl: 1,6 milyon m²) kaydetti, Arjantin’deki bilinen kötü konjonktür 1,5 milyon m²’ye gerilemesine yol açtı (önceki yıl: 2,1 milyon m²).
Asya bölgesinde EPLF üreticileri 2018 yılında yaklaşık 30 milyon m² toplam satış elde etti (önceki yıl: 29 milyon m²) ve önceki yıla göre yaklaşık % 2,8 artıştaydı. 2018 yılında, önceki yıla göre yaklaşık % 7,2 düşüşle olsa bile, Asya’da rakipsiz olarak yine (Hongkong dâhil) Çin birinci sırada yerini aldı: Burada 8,9 milyon m² satıldı (önceki yıl: 9,6 milyon m²). Sevindirici büyümeleri ise EPLF 2016 yılında girilen Kazakistan pazarında, 4 milyon m2 ve % 11 artışla görüyor (önceki yıl: 3,6 milyon m2). İsrail 2,3 milyon m² (önceki yıl: 2,2 milyon m²) elde etti, Suudi Arabistan hafifçe 2,9 milyon m²’ye yükseldi (önceki yıl 2,7 milyon m²), ardında yaklaşık 2,1 milyon m² (önceki yıl: 0,8 milyon m²) ile Özbekistan yer alıyor, onu ise 1,7 milyon m2 (önceki yıl yaklaşık 1,8 milyon m²) ile Tayvan ve 1,6 milyon m2 (önceki yıl: 0,9 milyon m²) ile Azerbaycan takip ediyor. Laminat zaman zarfında devasa Hindistan pazarında da kendini kabul ettirmişe benziyor: EPLF üyeleri 2018 yılında burada 1,6 milyon m² (önceki yıl: 1,4 milyon m²) satış elde etti.