“Fendibackfrontals ile BLESS, kalıpların dışında bir moda anlayışıyla estetik kaygıları naturel bir bakış açısıyla sunmayı amaçlıyor.Proje; Design Miami ziyaretçilerine, BLESS’in, FENDI’nin hem kamusal hem de özel taraflarına duyduğu hayranlığın ve onu destekleyen olağanüstü el işçiliğin somutlaştırılmış bir tercümesine doğrudan erişim imkanı sunuyor” – BLESS, 2023
BLESS, 1997 yılında Desiree Heiss ve Ines Kaag tarafından Paris ve Berlin’de kurulan, sanat ve tasarım, moda ve mimari arasında yaratıcı bağlantılar, nesneler ve ürünler için yeni tanımlar ve iş ve sosyal uygulamalarda yaratıcı çözümler sunan disiplinlerarası bir stüdyoyu yönetiyor. Neredeyse 25 yıl boyunca, 1998 yılında çok sevilen ama modası geçmiş ev mobilyalarını yenilemek için bir dizi modernleştirme seçeneği sunuyor.
BLESS’in Design Miami/ 2023 teklifi, FENDI’nin bugün neyi temsil ettiğinin bilinçli bir envanterinde FENDI’nin güçlü yönlerini ortaya çıkaran çok yönlü yaklaşımlardan oluşan bir oyun alanı oluşturuyor. Standda, FENDI CASA ortaklığıyla geliştirilen ve hem ön cephe manzarası hem de arka cephe parkurları oluşturacak şekilde düzenlenen dört adet çift taraflı paravan hakim. 2,5 x 3,5 metrelik bu paravan elemanların ön yüzleri FENDI ile ilgili iç mekanların gerçek boyutlu fotoğraf belgelerine (Wallscapes) ev sahipliği yaparken, arka yüzleri ise oturma, masa ve depolama elemanları şeklinde işlevsel bir yaklaşım sunan mobilyalarla donatılıyor.
Paravanın arka kısımları asil, parlak gül ağacından yapılmış; standın çevre duvarlarıyla bir koridor oluşturacak şekilde ‘perde arkasında’ sunuluyor. Duvarlar, paravanın arka tarafının kompozit fotoğrafıyla basılmış bir kumaşla kaplanmış ve bu da ‘aynalama’ etkisi yaratıyor. Her paravan, ziyaretçinin FENDI’nin yıllar süren tarihinden bir parçaya dalmasına olanak tanıyan üç boyutlu bir mikro evren sunuyor. Bu duygu, BLESS N°07 Sandalye B’nin bir tekrarı ve paravanlarla doğrudan ‘konuşacak’ şekilde yerleştirilen keçi derisinden deri kaplı bir süpürge de dahil olmak üzere bir dizi daha küçük ürünün dahil edilmesiyle daha da destekleniyor.
Her bir paravan farklı bir temayı çağrıştırıyor ve kendine has işlevsel özelliklere sahip. Girişte FENDI’nin Palazzo della Civiltà Italiana Genel Merkezinin girişinin bir görüntüsü, gül ağacı çerçeveli oval bir ayna, asma kancaları, bir elektrik prizi ve bir çekmece yer alıyor; Mutfakta bir FENDI aile üyesinin ev ortamındaki mutfağının görüntüsü, gömme ayna, kulp ve şifonyer yer alıyor; Asansör, Roma’daki FENDI Butiğinde yer alan ve misafirlerim mahremiyetine özen gösteren kilitlenebilir bir kutuya, bir çekmeceye ve bir koltuğa izin veren bir alanın görüntüsünü içeriyor; Heykelde, Butiğin yukarısındaki bir alanın görüntüsü ve pirinç kulplu, gizli, işlevsel bir kapı yer alıyor.
FENDI’nin bir Couture moda evi olarak geçmişini ve Atölyelerinin uzmanlığını kabul ederek, yün, baskılı dana derisi, kuzu derisi ve Merinos yünü gibi malzemeler Atölye tarafından karmaşık bir şekilde resmedilen özel bir battaniyenin tasarımında kullanılırken; gündelik ve samimi bir ‘sahne arkası’ sahnesini resmediyor. BLESS, bu unsurla FENDI’nin zanaat mirasını kabul ediyor ve bu alanı markanın temel direği olarak onurlandırıyor.
BLESS tarafından yaratılan mini bir ek odada ise; önceki koleksiyonlardan elde edilen stoklar kullanılarak ‘ileri dönüştürülmüş’, deri ve kürk parçalarıyla kaplanmış deterjan şişeleri de dahil olmak üzere, geri dönüştürülmüş özel materyaller sergileniyor.
Protective Sister Bag ve Protective Brother Carton Bag, birlikte FENDI’nin ikonik Peekaboo çantasına BLESS’in yorumunu oluşturuyor. Bağımsız olarak kullanılabilen iki çantaya dönüştürülme veya birleşik ‘aile’ formatında kullanılma seçenekleriyle ikonik Peekaboo’ya farklı bakış açısına sahip bir sanatsal dokunuş ekleniyor. Burada BLESS, Peekaboo’ya paravanlara yaklaşımında kullandığı aynı işbirlikçi, çok yönlü ruhu aşılıyor. Çantanın tasarımına büyük ölçüde dokunulmazken, Berlin ve Paris stüdyoları ile Roma’daki FENDI arasında gönderilen nakliye etiketleri ve pamuklu koruyucu çantalar da dahil olmak üzere paket izleri, günlük operasyonun geçici yan ürünleri olarak kabul edilen öğelere değer katıyor. süreç, devam eden diyaloğa görünürlük katmanları ekliyor. Bu eylem aracılığıyla BLESS, mevcut, hazırlayıcı ve operasyonel unsurları, amacı ve anlamı farklı parçaların toplamına ve bunların ailevi ilişkilerine bağlı olan çok yönlü bir formda birleştirerek etkili bir süreç endeksini bir araya getiriyor.
Fendibackfrontal’ların kalbinde, BLESS’te FENDI’nin dikkat çekici becerisini kutlamak için derin bir arzu var, ama aynı zamanda doğuşu bir aile birlikteliği olan ve mevcut ve son derece insani yapısı nedeniyle neredeyse bir aile meselesi olan bir şirket yaratmanın daha az söylenen değeri de var. FENDI bu bağlamda kuruluşunun üzerinden yüz yıl sonra bile geniş bir aileye benzemeye devam ediyor.
BLESS Hakkında
Desiree Heiss, 22.04.1971 Freiburg / Almanya doğumlu, Avusturya uyruklu, Haziran 1994’te moda mezunu, Viyana Uygulamalı Sanatlar Üniversitesi, Paris merkezli.
Ines Kaag, 03.02.1970 Fürth / Almanya doğumlu, Alman uyruklu, Mart 1995’te moda mezunu, Hannover Sanat ve Tasarım Üniversitesi, Berlin merkezli
FENDI Hakkında
FENDI, 1925 yılında Adele ve Edoardo Fendi tarafından Roma’da kuruldu. Bunu, bir el çantası mağazası ve kürk atölyesinden oluşan ilk FENDI butiğinin açılışı izledi. Kısa sürede uluslararası beğeni toplayan FENDI, zarafeti, işçiliği, yenilikçiliği ve tarzıyla tanınan bir marka olarak ortaya çıktı. Karl Lagerfeld ile işbirliği 1965’te başladı ve 54 yıl sürdü; 1992’de Silvia Venturini Fendi onu Sanat Yönetmenliğine atadı. 1994 yılında Deri Eşya Aksesuarlarının sorumluluğu ve ardından Erkek Giyim hattının yönetimi Silvia FENDI’nin yönetimine geçti. 2000 yılında LVMH Grubu FENDI’yi satın alarak 2001 yılında çoğunluk hissedarı haline geldi. Eylül 2020’de Kim Jones, Couture ve Kadın Giyim Sanat Direktörü olarak atanırken, Fendi ailesinin dördüncü nesli olan Delfina Delettrez Fendi, moda evine Mücevher Sanat Direktörü olarak katıldı. Fendi, 2008’den beri Design Miami/’nin ortağıdır. Bugün FENDI kalite, gelenek, deney ve yaratıcılıkla eş anlamlıdır.