Körfez ülkelerinin abluka kararı sonrası Türkiye‘nın gıda ihracatını büyük oranda artırdığı Katar, Türk mobilya sektörünün de hedef pazarı oldu.
Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Fuat Gürle, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ihracatta dış ticaret fazlası veren sektörler arasında yer alan mobilyada alternatif pazarlar geliştirme konusunda çalışmaların devam ettiğini belirtti.
Bu kapsamda abluka kararı sonrası gıda ihracatının haziran-ekim döneminde önceki yıla göre yüzde 99 arttığı Katar’ı mobilya sektörü açısından incelediklerini, gözde inşaat projelerinin devam ettiği bu ülkenin Türkiye için de potansiyel barındırdığını gördüklerini dile getiren Gürle, birlik olarak oluşturdukları heyetle Doha’da görüşmeler yaptıklarını kaydetti.
Bu ülkenin en önemli mobilya fuarı olan Index Qatar 2017 Mobilya Fuarı’na 7 Türk firmasının katıldığını, bu kapsamda çok sayıda firmayla görüşme fırsatı bulduklarını aktaran Gürle, “Yıllık yaklaşık 900 milyon dolarlık mobilya ithalatı yapan Katar’a geçen yıl 42 milyon dolarlık mobilya göndermişiz. Son dönemde iki ülke arasındaki olumlu ilişkilerin desteğiyle bu pazardan daha büyük pay alacağımızı öngörüyoruz. Katarlı firmalar tarafımıza yaptıkları açıklamalarda her fırsatta Türk firmalarıyla çalışmak istediklerini ifade ettiler. Biz de 2018 yılı için 100 milyon dolarlık ihracat hedefi belirledik.” dedi.
Gürle, Katar’da en büyük mobilya ithalatçıları olan Salla Trading, Alwan Furnishing, Brands Center, Office 1 Gulf, Oro Interiors ve Nabco Furniture Center firmalarıyla yaptıkları görüşmelerin oldukça verimli geçtiğine dikkati çekerek, firma yetkililerinin iş birliğine açık olduğunu tespit ettiklerini söyledi.
Söz konusu firmaların Türk mobilya firmalarıyla proje kapsamında çalışmak istediklerini, franchise ve toptan satış konusunda da projelerin gündeme geldiğini dile getiren Gürle, şu değerlendirmede bulundu:
“Katar’da 2020 yılında düzenlenecek olan FIFA Dünya Kupası için yapılacak yeni tesislerin mobilyalarını Türkiye’den temin etmeye hazırız. Katarlı firmalar, Doha’da faaliyet gösteren firmalarımızın sayısının artmasını talep ettiler.
Katar hükümetinin ülkemize duyduğu sempati bizler için büyük avantaj. İhracatçı firmalarımız Katar pazarının ihtiyaçlarına dönük gerekli ilgiyi göstermeleri durumunda pazar payımızı artırmamız mümkün olacak. Bu bağlamda sadece mobilya sektörü için değil, diğer sektörlerde de potansiyel Katarlı alıcı firmalar tespit edilip, ticari görüşmeler organize edilmelidir.”
En çok yemek odası sattık
TİM rakamlarına göre Katar’a yapılan ihracat bu yılın ocak-Ekim döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15 artışla 38 milyon dolara ulaştı.
Katar’a en fazla ihraç edilen mobilya ürünü ise yaklaşık 5 milyon dolarla yemek odası takımı oldu. Oturma grupları, yatak odaları, büro mobilyaları ve çocuk odası grupları ihracatta öne çıkan diğer ürünler oldu.
Türkiye, bu yıl 10 aylık dönemde Irak, Almanya ve Suudi Arabistan başta olmak üzere 204 ülkeye 2 milyar 230 milyon dolarlık mobilya ihracatı yaptı.