LAMİNAT PARKE ASLA BİR PLASTİK MALZEME DEĞİLDİR……

Çamsar Entegre Genel Müdür İbrahim Özcan

Çamsan Entegre’nin sektördeki gücü hakkında bilgi verir misiniz? Sektörünüze kazandırdığınız yenlikler neler?

Her şeyden önce ben şu ayrımı yaparak konuşmama başlamak istiyorum. Ben ÇAMSAN ENTEGRE nin ürettiği laminat parkenin dağıtım ve pazarlamasını yapan ÇAMSAR ENTEGRE nin genel müdürüyüm. Fabrikamızın genel müdürü ayrı Yönetim kurulu başkanımız aynıdır.

1978 yılından beri sektörde faaliyet gösteren ÇAMSAN kaliteli ürünleri ,yaptığı yenilikler ve ciddi çalışma prensipleriyle adından hep söz ettiren bir firma olmuştur.2016 yılına kadar yılda 200 000 m3 MDF;24 milyon m2 laminat parke üreten firmamıza yaptığımız 80 000 000 EUR luk yeni yatırımla 2016 yılında 500 000 m3 MDF; 40 milyon m2 laminat parke üretim kapasitesine ulaşmıştır.

HyperFocal: 0

MDF üretimini 3/2 sini laminat parke üretimine ayıran firmamız 2016 yılına girerken Klasik laminat parkenin yanında derzli 10 mm kalınlığında PLATİNUM; 10 mm kalınlığında derzli dar AVANGARD seri parkelerimizin yanına, yeni bir seri 8 mm kalınlığında derzli projele yönelik MODERN SERİ ürünümüzü de ekleyerek 4 seri ürünümüzle pazarda hizmet veriyoruz. Ayrıca bu sene kolleksiyonumuza eklediğimiz 17 adet yeni DESEN/RENK kendimiz daha güçlü hissediyoruz. Desenlerimizi genellikle bize has, taklitden uzak günümüz zevk ve dekorasyonuna uygun renklerden tabiattaki doğal materyallere uygun hazırlarız. Ürünlerimizde sadelik ve doğallık ön plandadır.

HyperFocal: 0

Orman Endüstri Mühendisi bölümünden mezun olduğunuzu ve firmanızın başarılı çalışmalarını dile getirirken ki takındığınız tebessüm işinizi severek yaptığınızı ifade ediyor olmalı. Bu heyecanı meslek yaşamınızda nasıl dinamik tutuyorsunuz?

Üniversiteden mezun olduktan sonra mesleğime uygun iş yapmaya başladım bunca yıl buişte çalıştığım için belirli bir tecrübe oluşuyor bu da başarıyı getiriyor bildiğiniz gibi başarı herkesin hoşuna gider hoşunuza giden işi yaptığınızda da dinamik kalırsınız.

HyperFocal: 0

Tasarım çalışmalarında sizi besleyen nedir?

Tasarım perspektifi zaman içerisinde gelişen bir şey… Her baktığınızda farklı bir renk ya da desen dikkatinizi çekiyor, algıda seçicilik başlıyor. Tabiattaki her şey benim için bir ilham kaynağı. örneğin bir ağacın en yalın hali benim en çok hoşuma giden, bana en çok heyacan veren halidir. Genellikle de ağacın bu halini parkelerimizin yüzeyine taşımaya çalışırım.

Mevcut serileriniz arasında sizin için en özel olan ürün hangisi?

Hep si çok güzel, birini ayrı tutmak istersem en son geliştirdiğim dekorlardan Aspendos çam en özelidir. Bünyesinde eskitme efekt ve zengin bir renk harmonisi vardır.

Ajandanızda yeni ürünler var mı?

Evet. Bu sene koleksiyonumuza yeni bir seri ve 17 adet yeni desen ilave ettik ancak sene sonunda yeni bir sermiz daha koleksiyona dahil edilecek.

HyperFocal: 0

Yeni yatırımınızla birlikte yurt içinde ve yurt dışında neyi hedefliyorsunuz?

Türkiye genelinde tüm illerde olmak üzere toplamda 110 bayiliğimiz bulunuyor. Bayilerimizle olan iletişimimiz çok iyi. Üç yıl önce yılda 10 bin metrekare parke üretiyorken bu bayilerle çalıyorduk. Kapasitemiz üç yıl içinde 20 milyona çıktığında da satışlarımızı yine bu bayilerimizle yapıyoruz.   Kapasitemiz 40 milyona çıktığında da mevcut olan bayilerimizle satışlarımızı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Çünkü bayilerimizin çalışmalarından memnunuz. Her bayimiz bulunduğu bölgede şirketimizin temsilcisidir, vitrinidir , aramızdaki bağ güçlüdür. Şirketimize karşı aidiyet duyguları yüksektir. Yurt dışındaki pazarlama faaliyetlerimizi artırmak istiyoruz. Çünkü daha önceki kapasitemizle yurt dışındaki taleplere cevap veremiyorduk. Şu anda ise hem yurt içi hem de yurt dışının taleplerine cevap verebilecek güçdeyiz.modern-seri-kafkas-mese-image

Firmanızın çevre sağlığına, sürdürebilirliğe bakış açısı nasıl?

Laminat parke, ağacın niteliksiz kısımlarından üretilebilen bir mamuldür. Dolayısıyla daha fazla ağaç kesimini engeller. Eğer laminat parke olmasaydı masif parke üretimi için daha büyük ağaçlardan kullanılmak zorunda kalacaktık.. Ormanın ana gövdesini bozmadan niteliksiz ağaçlardan hammaddemizi karşıladığımız için çevre sağlığına katkımızın olduğunu düşünüyorum. Ürünlerimizin, insan sağlığına zararlı kimyasal madde içermediğini ifade eden E1 belgemiz bulunuyor. Türkiye de üretilen laminat parkeler Avruma normlarındadır.modern-seri-mavi-cam-image

Sektörün gelişimini nasıl buluyorsunuz?

Son 10 yılda parke sektörü önemli büyüme kaydetti. Türkiye’de kişi başına düşen laminat parke tüketimi 1.6 m2 dir. Bu Avrupa ülkelerinde 0.7 m2 mertebelerindedir. Kişi başına düşen laminat parke tüketiminde dünyada birinci sıradayız. Bu nedenle dünyadaki birçok marka, Türkiye’de satış yapmak istiyor. Bu da rekabeti getiriyor rekabette bizi diri tutuyor. Yaklaşık beş yıl önce Türkiye’de laminat parke üretimi yaklaşık 60 milyon metrekare iken; bugün bu rakam yaklaşım 150 milyon metrekareye ulaştı. Laminat parke, renk ve desen seçeneğinin çok fazla ve fiyatının uygun olması, kolay montaj edilebilmesi ve masife göre yüksek mukavemeti nedeniyle avantajlı bir malzeme. Tüm bu özellikleri bir arada bulunduran bir başka zemin döşeme malzemesi henüz bulunmuyor. Bu nedenle de her geçen gün talep yükseliyor. Ayrıca teknolojinin gelişmesiyle laminat parke üzerinde istenilen renk ve desen oluşturulabiliyor. Laminat parke asla PLASTİK bir malzeme değildir. İçerisinde hammadde olarak odunun bulunduğu laminat parkenin yüzeyinde kağıt ve üzerinde ise mukavemeti sağlayan alüminyum oksit yer alıyor.

HyperFocal: 0
HyperFocal: 0