Geçtiğimiz günlerde ilk çevrimiçi basın toplantısını gerçekleştiren MMFA (Çok KatmanlıModüler Döşeme Derneği) genel durum değerlendirme sunumlarında, çok katmanlı döşeme sektöründeki pandemi etkisi ve buna rağmen ahşap ve sert SPC ürünlerinin büyümeye devam ettiğini dile getirildi.
MMFA üyelerinin 2020 küresel satış rakamları, ahşap ürünlerinin küresel satışlarda % 18.82 artışla büyümeye devam ederken ve sert SPC ürünlerinin % 34.8’lik istikrarlı bir büyüme ile tüm büyük bölgelerde pazar hakimiyetini sürdürdüğünü gösteriyor. ‘Polimer’ ürün kategorisinin büyümesi COVID-19’dan etkilendiği çünkü satışların yıl sonunda yalnızca % 3.1’lik mütevazı bir artış gösterdiği ifade ediliyor. Genel olarak, salgının ilk günlerinde ve ABD ile olan vergi sorunları nedeniyle 1. çeyrekteki gerilemeyi telafi etmek amacıyla satışların üçüncü çeyrekte artış gösterdiği belirtiliyor.
2020 yılında, küresel polimer ürün satışları 2019’a göre % 3.1 artarak 79,5 milyon m²’ye ulaştı.Bu olumlu yıl sonu sonucunun temel itici gücü, 2020’de 37,7 milyon m²’lik satışla iyi performans göstermeye devam eden sert SPC (Taş Plastik Kompozit)ürünleriydi.Diğer polimer kategorileri, 5,2 milyon m² sert EPC (Genişletilmiş PVC Çekirdek) ürünleri zemin satışı ve 36,7 milyon m² LVT zemin satışı ile olumsuzluklarla karşı karşıya kaldı.
Polimer ürün satışlarında en fazla artışın yaşandığı bölge, 2020 yılında 4,9 milyon m² satışla Doğu Avrupa oldu. Bölgedeki SPC ürünleri satışlarında % 153.3 artış yaşanırken, EPC ve LVT döşeme ürünlerinin her ikisi de azaldı. Batı Avrupa’da ise polimer sektörü 2020’de % 6.6 (37,5 milyon m² satıldı) hafif bir düşüş gösterdi. Doğu Avrupa’da olduğu gibi, SPC 2020’de büyüyen tek ürün kategorisi oldu (15,7 milyon m², 2019’a göre % 28.8’lik artış). Bu olumlu sonuç, diğer ürün kategorilerindeki nispeten zayıf satışları dengeledi. EPC ürün satışları (2,2 milyon m²) %13 azalırken, LVT ürün satışları 19,6 milyon m²’de kaldı ve % 22.9 ile daha da büyük bir düşüş yaşadı.
Avrupa’ya benzer şekilde Kuzey Amerika’daki SPC kategorisi, satılan 19,2 milyon m² zemin kaplamasıyla (2019’a kıyasla % 37.4 artışla) tüm polimer gruplarının en güçlüsü oldu. Düşük EPC (2,5 milyon m², 2019’a kıyasla % 17.3’lük düşüş) ve LVT ürünlerinin (13,4 milyon m², 2019’a kıyasla %4 artış) istikrarlı bir yıl sonu sonucu 35,1 milyon m²’ye ulaşmasını sağladı.
Latin Amerika ise 0,3 milyon m² polimer zemin sattı ve bu da % 68.5’lik bir düşüş anlamına geliyor. Diğer bölgelerin aksine, Latin Amerika’daki SPC sektörü 2019’a göre % 22.2 gerilemeyle karşı karşıya kaldı. Benzer durumlar, polimer zemin satışlarının % 44.5 düştüğü Afrika’da ve % 21.4 (0,9 milyon m² satıldı) düşüşün görüldüğü Asya’da da gözlemlendi. Avustralya / Okyanusya bölgesi 0,4 milyon m² polimer döşeme sattı (2019’a kıyasla % 9.5 artış).
Salgının etkisine rağmen ahşap kategorisi 2020’de Latin Amerika dışında iyi bir performans gösterdi. 2020 yılında toplam ahşap ürün satışları 2019’a göre % 18.82’lik bir artışla 15milyon m²’ye ulaştı. Satışlarda açık ara en fazla artış kaydeden bölge Kuzey Amerika oldu ve 0,1 milyon m² ile satışlar 2020’de ikiye katlandı (2019’a göre +% 171.1). Doğru Avrupa % 21.8 büyüme oranıyla (0,8 milyon m² satıldı), Batı Avrupa’nın (14,0 milyon m², 2019’a göre +% 18.3) büyümesini geride bıraktı. Almanya ve Avusturya, Batı Avrupa’da en çok satış yapan ülkeler olarak konumlarını korudu. Almanya’da 10,3 milyon m² (2019’a göre +% 25.2) satılırken, Avusturya 1,4 milyon m² (2019’a göre +% 9.2) satış kaydetti. Bir önceki yıl olduğu gibi Doğu Avrupa’da en çok satış yapılan ülke Çek Cumhuriyeti (0,4 milyon m², 2019’a göre %10 artış) oldu. Asya, 2019’a kıyasla % 1.2 (0,06 milyon m²) ile satışlarda yalnızca küçük bir artış kaydetti. COVID-19 etkisinin ahşap kategorisinde satışların azalmasına neden olduğu bölgeler, satışların % 35.8’lik düşüşüyle (0,01 milyon m² satıldı) Latin Amerika, Afrika (- 5,317 bin m², % 630.9’luk düşüş) ve Avustralya / Okyanusya (3.123 m², 2019’a kıyasla % 69.8’lik düşüş) oldu.