Geçtiğimiz şubat ayında gerçekleşen ve uluslararası katılımcı ve ziyaretçileriyle rekor rakamlara ulaşan Ambiente 2015, gerek Living (Yaşam), Dining (Yemek) ve Giving (Verme) bölümleriyle, gerekse ünlü sanatçılar ve tasarımcıların katıldığı etkileyici programlarıyla trendlerin öncüsü olmaya devam ediyor. Bu yıl fuara gelen Almanya dışındaki ticari ziyaretçilerin oranının yüzde 53’ ulaşarak her zamankinden daha fazla bir seviyeye ulaştığı belirtildi. Almanya’dan sonra gelen ilk on ziyaretçi ülkeler arasındaysa İtalya, Fransa, Hollanda, İngiltere, İspanya, ABD, İsviçre, Çin, Türkiye ve Polonya bulunuyor.
Beş gün süren fuar boyunca, ‘Living’ bölümündeki katılımcılar, ev için yeni fikirler ve ürünlerini görücüye çıkardılar. Mobilya, ev aksesuarları ve aydınlatma küçük öğeleri, ev tekstili ve oda kokuları dekoratif objeler gibi ürünlerin yer aldığı bölümde bu yılın odak noktası, evin rahatlama sağlayan, iç pilleri şarj eden ve günlük yaşamın karmaşasından kaçış mekanı olmasıydı. İmalatçılar, ürünlerinin ve temalarının yaratıcı sunumlarıyla bunun nasıl gerçekleşebileceğini gösterdiler. Küçük perakendecilerse bu fırsatı değerlendirererk, niş konumlandırma ve kendine özgü ve bağımsız satış kavramlarına vurgu yaptılar. Ev aksesuarları için üst ürün grupları Fuar Ticareti ve el yapımı ürünlerine odaklandı.
Doğal malzemeler, ön planda da ahşap kullanımıyla dikkat çekti. Sade ya da cilalı, ev tasarımında orjinal güzelliğiyle beğeni toplayan ahşap, doğal malzemelerin de yıldızıydı. Birçok üretici geleneksellikten ilham alarak, küçük mobilya öğelerinin dijital yapısında yeni fikirler sundular.
Çok az vida ile, montajı kolay, çabuk yapılan, sağlam mobilyalar tanıtıldı. Buna ek olarak ürünlerde, istifleme, esneklik ve hafiflik önemli bir rol oynamaktaydı.
Ayrıca, dijital yaşam tarzı da dekoratif fikirlere ilham kaynağı oldu. Hoparlörler her türlü şekillerin ve heykel nesnelerin arkasında, uzakta gizli konumlandırıldı. Kanepeler ve koltuklar, parlak renkli tablet yastıklarla süslendi.
Dekorasyon trendlerinde, özellikle resim pazarındaki nostaljik eğilim kayda değerdi. Tarihi eserlerin yeni yorumlarla parlatılması ve ışıltı ve benzeri ile yeniden hayat bulması söz konusuydu. Bunun yanı sıra, çok işlevlilik büyük bir popülerlik gösterdi. Bu yılın oturma odasının havasında sessiz renkler hakim. İskandinav tarzı, mevcut trendi karakterize etmektedir.
Bir sonraki Ambiente 12-16 Şubat 2016 tarihlerinde gerçekleşecek.