Köln’de düzenlenen, mobilya üretimi ve iç tasarım konusunda dünyanın önde gelen ticaret fuarı olan interzum, 24 Mayıs 2019 Cuma günü yankı uyandıran etkileriyle sona erdi. Dört gün süren interzum gelecekteki yaşam alanlarının tasarımı için bir ilham kaynağı oldu ve yarının mobilyalarının yeni standartlar getireceği teknik, dokunsal ve görsel iyileştirmeleri sundu. 60 ülkeden 1.805 katılımcıyla (2017’de 59 ülkeden 1.732 katılımcı), daha önce hiç olmadığı kadar fazla şirket, yaklaşık 190.000 metrekareyi kapsayan bir sergi alanında yeniliklerini sergiledi. Katılımcı sayısını arttırmaya ek olarak, ticaret fuarı uluslararası erişimini büyük ölçüde genişletti. Yabancı ziyaretçilerin oranı yüzde 75’e yükseldi (2017’de yüzde 73 idi). Toplam 74.000 ziyaretçinin 55.000’den fazlası Almanya dışından geldi. Koelnmesse Başkanı ve CEO’su Gerald Böse, sonuçlardan memnun olan “70.000 ziyaretçi ağırlama hedefimizi önemli ölçüde aştık” dedi ve ekledi: “Bu her açıdan neredeyse büyülü bir yıldönümü etkinliği oldu ve bu hepimizin hatırlayacağı bir olaydı. Endüstri, yenilikçilik konusundaki muazzam kapasitesini gerçekten etkileyici bir tarzda gösterdi.”
Bu yılın olağanüstü rakamları ile interzum etkileyici başarı hikayesini sürdürdü. Ticaret ziyaretçilerinin sayısı 2015’ten bu yana yüzde 28’den fazla arttı. Fuardaki atmosfer mükemmeldi ve dünyanın dört bir yanından gelen katılımcılarla ziyaretçiler etkinlikten çok memnun kaldılar. Bu sonuçlar da interzum’un, endüstrinin dünyadaki bir numaralı ticaret fuarı olarak lider konumunu doğruladı. Almanya’dan gelen ziyaretçilerin yanı sıra, en güçlü şekilde temsil edilen Avrupa ülkeleri İtalya, Fransa, İspanya, Polonya, Hollanda ve Birleşik Krallık’tı. Asya’dan gelen ziyaretçilerde (yüzde +22), özellikle Çin’den kuvvetli bir büyümenin (yüzde +48) yanı sıra, Orta ve Güney Amerika’dan artış (yüzde +24), Doğu Avrupa (yüzde +21) ve Kuzey Amerika (yüzde +7) gibi önemli artışlar görüldü. Katılımcılar, mükemmel işlere imza attıklarını ve dünyanın dört bir yanından birçok yeni temas kurduklarını bildirdiler. Yıldönümü yılında, interzum bir yandan ticaret ziyaretçileri için bir sektörel buluşma yeri ve diğer yandan yaratıcı meslekler için bir sıcak nokta olma dengeleme eyleminde ustalaştı. Buna şirketlerce yapılan çok sayıda ilham verici sunum da katkıda bulundu.
Bu yıl interzum özellikle etkileyici bir şekilde yalnızca tedarikçi endüstrisi için bir ticaret fuarı değil, gelecekte nasıl yaşayacağımıza dair vizyonlar sunan 360 derecelik bir etkinlik olduğunu gösterdi. Bu konuyu ele alarak, imm cologne / LivingKitchen ve ORGATEC’in yanında yer alıyor. Tedarikçilerin mobilya endüstrisindeki ürün yelpazesini tanımaya ek olarak, üreticiler, mimarlar ve tasarımcılar bir dizi yenilikçi malzeme ve üretim süreci keşfedebildiler. interzum 2019 çok çeşitli özel etkinlik alanları, konuşma ve tartışma alanları, çarpıcı malzemeler, yüzey tasarımı, dijital baskı, dijital ürünler ve malzemeler, akıllı sistemler, mobil yaşam alanları ve yeni teknolojilerle ilgili cazip atölye çalışmaları sundu. Gelecekteki gelişmelerin yönünü belirleyecek olan göze çarpan temaları arasında; bireyselleşmenin sürekli artması, enerji verimliliği ve sürdürülebilirliği, ışık (LED), dijitalleşme (ses kontrolü dahil), mikro yaşam ve “kaydır ve sakla” konuları yer aldı.
interzum 2019, 60 ülkeden 1.805 katılımcı firmaya ev sahipliği yaptı. Fuarın son günü ile ilgili tahminler de dahil olmak üzere, etkinlik 152 ülkeden 74.000 ticaret ziyaretçisini ağırladı. Bir sonraki interzum, 4-7 Mayıs 2021’de Köln’de gerçekleşecek.