“HANNOVER MESSE” ve “CeMAT” Fuarları Endüstri’deki Dijital Dönüşümün Merkezi Oldu!

Dünyanın önde gelen sanayi kuruluşlarının Almanya’da buluştuğu “HANNOVER MESSE” Fuarı 23 – 27 Nisan 2018 tarihleri arasında Türkiye’nin de milli katılımı ile Almanya’da gerçekleştirildi. Partner ülke Meksika’nın katılımıyla uluslararası alanda önemli işbirlikleri sağlayan fuarın bu yılki ana teması “Entegre Endüstri – Bağlan ve İşbirliği Yap” idi. (Intregrated Industry – Connect & Collaborate). Türkiye’den 200’e yakın firmanın katıldığı fuarda şirketler; robotlar, otomasyon teknolojisi, IT çözümleri ve yazılımların yanı sıra network platformları birbirinden görkemli show ve özel etkinliklerle fuarda yer aldı.

 

23 – 27 Nisan 2018 tarihleri arasında Deutsche Messe A.G tarafından Hannover Fuar Merkezi‘nde 7 ihtisas fuarını tek çatı altında bir araya getiren HANNOVER MESSE Fuarı bu yıl endüstriyel otomasyon, otomotiv yan sanayi üretim teknolojileri, hidrolik-pnömatik ve akışkan gücü sistemleri, dijital fabrika, enerji, basınçlı hava ve vakum teknojileri (ComVac), endüstriyel yan sanayi, araştırma-teknoloji alanlarına odaklandı.

Endüstri 4.0 konseptiyle düzenlenen fuar bu yıl da birçok yeniliğe ve birbirinden etkiliyeci etkinliklere sahne oldu. Üretimden lojistiğe, pazarlamadan satış sonrası hizmetlere kadar sanayideki 360 derece dönüşüm HANNOVER MESSE de yer aldı.

 

„HANNOVER MESSE“ 2018‘e paralel olarak düzenlenen intralojistik fuarı „CeMAT“ ise lojistik şirketlerine yönelik Endüstri 4.0 ile Lojistik 4.0 arasındaki etkileşimi ön plana çıkarmasıyla dikkat çekti. “Bağlantılı Tedarik Zinciri Çözümleri” ana temasıyla düzenlenen „CeMAT“ 2018, değer katan faaliyetler ve tedarik zincirleri arasındaki dijital entegrasyon ve ağ oluşturma faaliyetini ileriye taşıma amacı ile ziyaretçi ve katılımcıları bir araya getirdi.

 

Global Sanayii Sektörünün Odak Noktası Dijital Dönüşüm!

 

Deutsche Messe Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Jochen Köckler’in, “HANNOVER MESSE” ve “CeMAT” Fuarları kapanışlarında yaptığı açıklamada sanayinin vazgeçilmezi, dijital dönüşüm sürecinde, insan – teknoloji – endüstri bağlantısında HANNOVER MESSE ve CeMAT ticari fuarlarının sektörel önemine değindi.

 

“Teknoloji’nin amacı, biz insanlarla rekabet etmek değil, bize fayda sağlamakla ilintili.Günümüzde, küresel rekabet ortamında, sanayide dijital dönüşüm çağın vazgeçilmezlerinden. Bu dijital dönüşüm sürecinde karar mekanizmasıve kuralların belirleyicisi de her zaman insan faktörü. İnsan – Makina – Bilgi Teknolojileri arasındaki etkileşim, üretim – lojistik ve enerji sektörlerinde oldukça önemli rekabet avantajlarını ve büyük kazanımları beraberinde getirmekte. Deutsche Messe olarak düzenlediğimiz HANNOVER MESSE ve CEMAT ticari fuarlarımız da bu önemli amaca global boyutta hizmet etme yolunda çok büyük önem taşımaktadır.”

 

Meksika’nın partner ülke olduğu ve 160 Meksika firmasının yer aldığı, HANNOVER MESSE ve CeMAT Fuarları’nda toplam 5.800 katılımcı yeni teknoloji ve ürünlerini sergileme imkanı buldu. “Entegre Sanayi – Bağlantı ve İşbirliği” sloganı altında düzenlenen fuarı %30’u Almanya dışından, toplam 210.000 sektör profesyoneli ziyaret etti.Almanya’dan sonra ziyaretçi sayısının en yoğun olduğu ülkelerin başında; Çin, Hollanda, Polonya ve ABD yer alıyor.

 

Fuar sırasında, 2019 yılında İsveç’in resmi partner ülke olacağının açıklandığı “HANNOVER MESSE” 2019, 1 – 5 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirilecek. “HANNOVER MESSE”ye paralel olarak Almanya “CeMAT” Fuarı’nın bir sonraki tarihi ise 20 – 24 Nisan 2020!