2020’nin dekorasyon trendleri sürdürülebilir, natürel ve daha minimal bir tarzın yükselişe geçtiğini gösteriyor. Bu doğrultuda yaşam alanlarımızda eşyalar azalıyor, ferahlık ve doğallık artıyor. İç mimaride büyük önem taşıyan mobilyalar mekanın içinde sadelikle yer alırken, renkler hoş bir atmosfer yaratmanın ana hattı olarak kabul görüyor ve doğal renkler ön plana çıkıyor. Dünyaya hakim trendleri Türkiye’ye taşıyarak mobilya sektörünün dinamiklerini güncelleyen Papatya Mobilya’nın renk ve dekorasyon tüyoları, yaşam alanlarını yenilemek isteyenler için birçok alternatif sunuyor.
Artık bulunduğumuz her mekan birer yaşam alanı. Bir mekanı yaşanılabilir kılmanın en doğru yolu iyi hissettiren bir dekorasyondan ve renk seçimlerinden geçiyor. Birçok araştırma gösteriyor ki, renkler insan psikolojisini doğrudan etkiliyor. Farkında olsak da olmasak da, bilinçaltımıza bazı mesajlar veren renkler, davranış biçimlerimizi de şekillendirebiliyor. Tam da bu noktada yaşam alanlarımızdaki renk tercihlerimiz aslında hayat biçimlerimizi yönlendiren bir unsur olarak karşımıza çıkıyor. Peki, bu yıl hangi renkler ön planda ve daha huzurlu mekanlar yaratmak için hangi tonları kullanmak daha doğru? İşte dünyaya hakim trendleri Türkiye’ye taşıyarak mobilya sektörünün dinamiklerini güncelleyen Papatya Mobilya’dan bu yılın renk ve dekorasyon tüyoları…
Sadelik ön planda
Sadelik, minimalizm ve fonksiyonun ön planda tutulduğu İskandinav tarz 2020’nin en popüler dekorasyon tarzı olurken, hem mekanlardaki eşyalar azaltılıyor, hem de natürel tonlarla bir dil birliği sağlanıyor. Gösterişli aksesuarların yerini canlı bitkiler, kadife döşemelerin altın detaylı motiflerin yerini ise keten ve hasır dokular alıyor. Yenilenen tarzlara uyumlu olarak da mobilyada beyaz, krem, kahve ve yeşil tonları kartelalara ekleniyor.
Yaşam alanlarında ferah ve dingin detaylar
2020 yılında evlerde doğayı yansıtan natürel kahverengi, yeşil, krem tonlar ile turkuaz, gri, pembe, kırmızı, siyah, patlıcan moru ve tabii ki bu yılın pantone rengi klasik mavi ön plana çıkıyor. Doğal unsurlara sahip mekanlar, bizi daha rahat ve kendi çevremize bağlı hissettirerek karmaşayı yaşam alanlarımızın dışına itiyor. Ofis gruplarında antrasit, küllü kahve, kiremit kırmızısı, koyu sarı, reseda yeşil gibi renkler tercih ediliyor ve konsantrasyon, güç gibi çağrışımlar mekanlara dahil oluyor. Bahçe mobilyaları ise yine organik tonlarla doğayı selamlıyor. Yanı sıra İskandinav tarzın temel dinamikleri olan daha huzurlu, daha ferah ve daha dingin bir hava yaratmak için beyaz, bej, açık gri, mavi ve tonları mükemmel seçimler olarak tanımlanıyor.
Mono renkler yükselişte
Papatya Mobilya, tüm ürün gruplarını proje bazında, müşterilerinin talep ettiği form ve renklere göre üretiyor. Kullanıcıların ihtiyaçları doğrultusunda hangi ürünün hangi mekana uyumlu olabileceğini analiz eden Papatya; deneyim ile sabit tuttuğu güncel trendlere yönelik bilgiler ışığında her koleksiyon için özel renk seçimlerini oluşturuyor. Papatya Mobilya, tüm ara renk tonlarını içeren renk kataloğunun içinden bir rengi özümseyerek kurum kartelasına ilave ettikten sonra farklı ürün gruplarında aynı rengiüretime alıyor ve aynı mekanda birçok ürünün aynı tonda seçilebilmesini sağlıyor. Dolayısıyla mono renkler ile dekore edilmiş mekanlar da 2020’nin trendleri arasında yer buluyor.
Papatya Mobilya Hakkında: 1988 yılından itibaren mobilya alanında üretimine başlayan Papatya Mobilya, dış mekan mobilyaları ile başlayan yolculuğuna iç mekan çalışmalarını da dahil ederek devam etti. Dünya çapında pazar, ürün ve trend araştırmalarını titizlikle analiz ederek, kaliteden ödün vermeden en yeni teknolojiler ile ürünlerine hayat veren marka; ürünün yelpazesini genişletirken tüketicisiyle buluşturduğu her ürünü mekanlar için pozitif sonuçlar doğuracak şekilde tasarlıyor. Papatya Mobilya; Polikarbonat, polipropilen, metal ve ahşap malzemelerin kombinasyonlarından oluşan eşsiz ve zengin koleksiyonu ile hayatın her alanında olmayı başarıyor. Dünyadaki değişim sürecine eş zamanlı olarak hareket ederek üretiminin her aşamasında kalite ve müşteri memnuniyetini ön planda tutuyor. Her yıl artan hacmi, genişleyen dağıtım kanalları, yeni eklenen ürünleri ve mutlu ettiği binlerce insanın enerjisi ile yenilenmeye devam ediyor.