Sektör Sohbetleri – Fuar Dosyası – Salone de Mobile Milano Fuarı 2026

Bu röportajı Maria Porro, Salone del Mobile.Milano Başkanı ile gerçekleştirdik. Değerli zamanını ayırıp sorularımızı yanıtladığı için kendisine teşekkür ederiz.

1. Fuarınızı birkaç cümleyle kısaca tanıtabilir misiniz?

Salone del Mobile.Milano, uluslararası düzeyde mobilya sektörünün lider ticaret fuarıdır. Yaratıcılığın katalizörü ve tasarımın yarının karmaşık zorluklarına çözüm getirmedeki öncü rolünün simgesidir.

Euroluce Artemide Diego Ravier Salone del Mobile Milano

1961’de kurulan Salone, ifade gücü yüksek ve işlevsel, teknolojik ve malzeme yenilikleriyle öne çıkan geniş bir mobilya ürün yelpazesine sahiptir. Deha, vizyon, yenilik ve sürdürülebilir mükemmeliyet, sergileyen şirket ve markaların lügatini oluşturur. 2025 edisyonunda 169.000 metrekareden fazla alanda, 37 ülkeden gelen yabancı katılımcıların oluşturduğu toplam 2.103 katılımcı (yüzde 38’i yurt dışından), ilk kez katılan 168 marka ve geri dönen 91 marka yer aldı. Salone, uluslararası düzeyde üretici mobilya sisteminin motoru olarak, giderek artan oranda yurt dışından gelen nitelikli sektör profesyonellerini çekmektedir (ziyaretçilerin %68’i İtalya dışından). Bu, fuarın yeni iş fırsatları sunduğu 151 ülke için kilit rolünü kanıtlayan, şimdiye kadarki en yüksek yabancı profesyonel oranıdır.

2. Fuarı hazırlarken nelere dikkat ediyorsunuz?

First Entries Giulia Copercini Salone del Mobile Milano

Salone hazırlıkları, bir yıl önceden, hatta daha da erken başlar. Her bir departman; ticari, iletişim, dijital gibi farklı alanlara odaklanır. Ortak payda kalitedir. EuroCucina ve Uluslararası Banyo Fuarı’nın yer aldığı bir sonraki edisyon için, katılımcıların ihtiyaçlarını dinleyerek onlara en iyi olanakları sunmak adına kapsamlı bir hazırlık yaptık: etkinlik öncesinde Salone’nin interaktif dijital platformunda ek görünürlük sağlamak, fuar sırasında eşleştirme araçları ve stant randevu sistemi gibi birçok hizmet sunmak. Ayrıca ziyaretçi deneyimini geliştirmek için Salone del Mobile’ı uluslararası fuar sahnesinde benzersiz kılacak duyusal ve duygusal bir ortam oluşturacağız.

3. Bu yılki hedef pazarlarınız hangileri? Bu pazarları hangi kriterlere göre belirliyorsunuz? Bu pazarlardan ziyaretçi getirirken karşılaştığınız sorunlar neler?

Hedef pazarlar; Fransa, ABD, Almanya, Birleşik Krallık, İspanya gibi oturmuş pazarlara ek olarak Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Güney Kore gibi yükselen pazarlardır. Ayrıca Hindistan ve Brezilya da radarımızdadır. Uluslararasılaşma için fuarların, pazarların yeni dünya haritasını çizmede stratejik araçlar olarak değerlendirilmesi kritik önem taşır. Salone del Mobile.Milano, 1961’den beri şirketlerin yurt dışı iş stratejilerini desteklemektedir. Salone’nin uluslararası varlığını güçlendirmek adına, son iki yılda Avrupa ve ABD genelinde, köklü pazarlardan yeni pazarlara uzanan bir Basın Yol Turu düzenledik.

Primi Ingressi Salone del Mobile Milano 2025 Diego Ravier

Ziyaretçi getirirken ciddi bir sorunla karşılaşmadık. Ancak bazı ülkelerde—özellikle Hindistan, Çin, BAE, Singapur, Vietnam ve Türkiye’de—vize almak zaman alabiliyor. (Türkiye, sektör profesyoneli sıralamasında 11. sırada ve 21 katılımcıyla temsil ediliyor.) Bu durumlarda PR ajanslarımız ve büyükelçiliklerdeki bağlantılarımız aracılığıyla destek oluyoruz.

4. Piyasadaki yoğun rekabet ve yeni pazarlara erişimdeki küresel zorluklar göz önüne alındığında, bu rekabete dayanabilmek için ne tür ilave desteklere ihtiyaç duyuyorsunuz?

Euroluce AquaCreations Diego Ravier Salone del Mobile Milano

Salone’nin uluslararasılaşma programı, uzun yıllardır İtalya Ticaret Ajansı (ITA) tarafından sağlanan değerli destekten yararlanıyor. ITA ile birlikte, yabancı profesyonellerin—alıcılar, mimarlar, iç mimarlar, gazeteciler—Salone’ye katılımını teşvik edecek stratejik faaliyetler tasarlıyoruz. ITA, potansiyel alıcıları ve uzman gazetecileri kapsayan kapsamlı iletişim ve uluslararasılaşma kampanyaları düzenleyerek İtalyan mobilya mükemmelliğini tanıtmayı ve iş hacmini artırmayı hedefliyor.

5. Eklemek istediğiniz başka bir şey var mı?

Entries Corso Italia Giulia Copercini Salone del Mobile Milano

Uluslararası pazarların gerilimli olduğu bu dönemde, 21-26 Nisan 2026 tarihlerinde düzenlenecek bir sonraki Salone del Mobile.Milano edisyonuna sizleri davet etmek isterim. Geçen edisyon, yeni iş coğrafyalarından büyük beklentiler ortaya koydu.