Mayıs 2017’de EPLF’nin Avusturya’da gerçekleşen yıllık toplantısında konuşan Interprint Pazarlama ve Tasarım Müdürü Salvatore Figliuzzi, “Dönüşüm – değişen bir toplum – iç mekan tasarımı ve döşemeyi nasıl etkiliyor?” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi.
“Eğilimler ya da yaşam tarzıyla ilişkili olarak, geçmiş ve gelecek, bugüne daha yakından bakıyor. Şu anda farklı tasarım dönemlerinin ve kültürlerinin stillerinden olan bir karışım görüyoruz. Günümüz süper heyecanlı ve tasarımcılara, belki de her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyuyor” diyen Salvatore Figliuzzi’nin ilginç sunumundan bazı önemli noktaları siz değerli okuyucularımızla paylaşıyoruz:
Kısa ömürlü eğilimlerin, stillerin ve tılsımların ötesinde, tüm çağın dönüşümünü yaşıyoruz. Çağımız artık “küreselleşme” ve “dijitalleşme” gibi sözlerle sınırlanamaz. Her şeyden önce, davranış, yaşam biçimi, ideoloji ve değerlerde devrimci bir değişiklik söz konusu. Zeitgeist, zamanlarımızın ruhu. Kendine başvuran bir dünyanın aynasında düşünür, hisseder ve hareket ederiz. Çağın ruhunu hangi konular belirtiyor? İşte Interprint bu konulardan dördünü araştırdı. İlham ve fikirlerin bir mozaiği olan bu başlıkları Türkçe olarak şöyle özetleyebiliriz: maddi / manevi, uyumsuz, birlikte her şey ve sınırsız. Interprint’e göre, bu dört ana eğilim hayatımızı ve ev ihtiyaçlarımızı değiştirecek.
De/materialized (maddi/manevi): Bir zamanlar analog olan her şey dijital hale geldi; müzik, oyun ve filmlerden insan ilişkilerine kadar dijital yaşamın içindeyiz. Bunun bir etkisi olarak iç tasarımda özgünlük ve maddesellik daha güçlü bir istektir.
Non_conform (uyumsuz): Kusursuz bir dijital dünyaya alternatif bir kavram olarak anti-mükemmeliyet. Flaman mimarisi veya mobilyalar ‘kendim yaptım’ trendini yükselitiyor. Kasıtlı kusur, ev tasarımına ve mobilya trendlerine yön veriyor.
co-everything (Birlikte her şey): İşyerinin ve evin birleştirmesiyle birlikte ortak çalışma ve ev ofisinin günlük hayatın bir parçası olması, esnekliği talep etmektedir. Mobil duvarlar ve dönüştürülebilir 360 derece sezgisel, kavramsal, işbirlikçi anlayış yaygınlaşacaktır.
un-limited (Sınırsız): Yaş, cinsiyet ve köken sınırları bulanıklaştı. Ev, sonsuzlukta büyümekte olan mega şehirlerde sığınma yeri oldu. Moda, mobilya ve iç mekan tasarımı, stillerin ve trendlerin sınırsız karışımını somutlaştırıyor.
“Six Pack” 2017
Interprint, yukarıda bahsedilen eğilim konularına uygun olarak, “Six Pack 2017″ adlı altılı bir özel dekor koleksiyon ifadesi paketi geliştirdi: Üç meşe yorumu (Kronberg – doğal, iç deneysel, Ladin – kır tarzı), bir ceviz (Paldao), bir kestane (Nairo) ve bir mermer (Lavant) tasarım. Altı tasarımın tamamı, maddesellik ve doğallık ile özgün bir karakter gücünü göstermektedir.