İster iş seyahati isterse de kişisel seyahat olsun, her seyahatin maliyetinin hayatımızda önemli bir yeri var. Her kuruşun değerli olduğu günümüzde bu maliyetleri minimuma indirebilmek elinizde.
“Peki Nasıl?” sorusunu duyar gibi oldum :) yazının devamında cevapları bulabilirsiniz.
Seyahat maliyetlerinizi nasıl minimuma indirebileceğiniz ile ilgili bu paylaşımımı, bu işin okulunu okumuş, özellikle de iş seyahatlerini uzun süredir organize eden biri olarak yazmaktayım.
Zaman ayırıp okuyanlar için şimdiden teşekkür ederim, olumlu ya da olumsuz fikirlerinizi paylaşabilirseniz de ayrıca memnun olurum. ([email protected]) Sizler için faydalı olması temennilerimle.
Maddelemek gerekirse;
Vize Uygulaması Maliyeti, Uçak Bileti Maliyeti, Konaklama Maliyeti, Araç Kiralama Maliyet, Paket Tur Programları ana başlıkları altında toplayabiliriz. Vize Uygulaması ve Maliyeti ile başlayalım.
1- Vize Uygulaması ve Maliyeti.
Öncelikle vize konusuyla başlamak istedim çünkü, sonraki aşamalarda harcanacak tutarlar vizenin alınıp alınamamasıyla birebir ilgili. Gideceğiniz ülke, Türk Pasaportu sahibi kişilere vize uygulamıyorsa şanslısınız demektir, çünkü otomatik olarak vize maliyetiniz ortadan kalkıyor. Peki ya vize uygulayan bir ülkeye gidiyorsanız? Bu durumda ilk yapmanız gereken, bu seyahatte gerekli olan vizenin maliyetini öğrenmek.
Gereksiz maliyetlerin önüne geçebilmek için ilk adımda size tavsiyem şudur; seyahatinizi planladığınız ülke için, uçak biletinizin, otel rezervasyonunuzun veya diğer seyahat ihtiyaçlarınızın ödemesini yapmadan önce vizenizi almanız. Zira vize konusunda problem çıkması durumunda uçak bileti ve diğer işlemler için cezalarla karşılaşabilirsiniz veya değiştirmek isterseniz sizden ek ücret talep edilebilir. Bu durumda da seyahatinizin maliyeti otomatik olarak artar, moraliniz bozulur, motivasyonunuz düşer. Belki de çok önemli bir görüşme veya toplantı öncesine denk gelir ve daha da maliyetli bir hal alabilir. Efora Turizm olarak hizmetlerimizden sadece biri olan vize işlemlerinde, vize başvurularımızın başarı oranı %97’dir. Vize reddi gibi bir durumla karşılaşma oranınızı en aza indirmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Mümkün olduğunca mali durumunuzu destekleyecek belgelerin (tapu, ruhsat, mesleki sertifikalar vs.) evrakların arasında eklenmesi uzun süreli vize alınmasında etkili olmakta ve ileri tarihli diğer seyahatlerinizde ek vize masrafından kurtarmaktadır.
2- Uçak Bileti Maliyeti.
Vize konusunu çözdükten sonraki aşama en uygun fiyatlı uçak biletine ulaşma sürecidir. Bu konuda yapılan istatistiksel çalışmalar şunu göstermektedir ki, en uygun fiyatlı uçak bileti 20 hafta öncesinden alınabilir. Bu kadar süre önce seyahatiniz netleşmeyebilir, çok normal. O zaman size tavsiyem seyahatinizi olabildiğince erken netleştirmeniz. Ancak bu durumda en uygun fiyatlı uçak bileti alabilirsiniz. Unutmayın ki her geçen gün uçak bileti fiyatları, uçakların doluluk oranlarına göre artmaktadır. Gideceğiniz lokasyona uygun olarak, tecrübeli ekibimiz en uygun fiyatlı uçak bileti için size hizmet vermeye hazır. Tek yapmanız gereken bizimle iletişime geçmek.
Seyahat maliyetinizin büyük bölümünü oluşturan uçak bileti maliyetini, havayolu firmalarının sunduğu müşteri sadakat programları olan mil puanlarınızı kullanarak veya bankaların müşterilerine sunduğu uçuş puanlarıyla da azaltmak mümkün. Sık seyahat eden biriyseniz bu yöntemle de seyahat maliyetlerinizi azaltmanız elbette ki mümkün.
Gideceğiniz şehire direk uçma gibi bir zaruriyetiniz yoksa aktarmalı farklı havayolları ile kombin yapmak maliyeti düşürebilir. Gideceğiniz şehirde illa en bilindik havalimanına inmenize gerek yok.
Ulaşımı kolay olduktan sonra daha küçük ve maliyetsiz havalimanları tercih edilebilir. Yalnız havalimanlarının ulaşımı konusunda net bilgi sahibi olmanız gerekir. Zira Londra Heatrow Havalimanından 1-2 GBP ile gideceğiniz şehir merkezine, Gatwick Havalimanı’ndan 15 GBP (70 TL)’ye gidebilirsiniz.
Uyarı: Eğer uçak biletinizi, internetten alelade bir websitesinden alacaksanız lütfen çok dikkatli olun. Zira, havayolunun kendisinden bile daha ucuza satılmakta olan, Türkiye’de telefon numarasından başka bir bağlantısı olmayan, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Türsab ile bağlantısı olmayan bir yerden almamanız önemli. Saydığım özelliklere uygun olmayan yetkisiz yerlerden alınan biletlerle mağdur olan, iadesini alamayan onlarca kişiden biri olmayın.Her ne kadar 3-5 kuruş daha ucuz olsa da güvenmediğiniz bir yerden uçak bileti almamanızı özellikle tavsiye ediyorum. Efora Turizm olarak işimizin başında ve sorumluluk bilinci ile yıllardır kurumsal şirketlere hizmet vermeye devam etmekteyiz. (© Her Hakkı Saklıdır)
3- Konaklama Maliyeti.
Uçak biletinden sonra sıra geldi seyahati planladığımız şehirde nerede kalacağımız sorusunun yanıtına. Bir çok otelin kullandığı yeni nesil fiyatlandırma politikası, otellerin de havayolu firmaları gibi Yield Management çalışmasıyla fiyatlarını belirlemeleri. Kısaca şu şekilde özetleyebilirim, toplam oda sayısının belirli oranını en dip fiyattan satışa açarak otel doldukça fiyatlarını arttırmaları. Bu sebepledir ki, yüksek talep dönemlerindeki fiyat ile (şehrin tamamını etkileyen festival, etkinlik, fuar, kongre vb.) normal zamandaki fiyat ile arasında ciddi farklılıklar bulunur. Gideceğiniz şehir Dünya’nın neresi olursa olsun, lokasyonunuza uygun olarak en iyi otel alternatifleri sunabilmemiz için seyahat detaylarınızı bize e-posta olarak göndermeniz yeterli.
Uçak biletindeki kural, otel rezervasyonu maliyetiniz için de geçerli. Minimum maliyet için olabildiğince erken rezervasyonunuzun sonlandırılması önemli.
4- Araç Kiralama Maliyeti.
Seyahatinizde yurtiçi veya yurtdışı kiralık araca ihtiyacınız olduğunda ortalama 2-3 hafta önce farklı noktalardan araştırma yapıp sonlandırabilirsiniz. Bu seyahat argümanında da erken netleştirmek önemli ancak diğerleri kadar değil. Hangi şehir olduğu farketmeksizin, kiralık araca ihtiyacınız olduğunda da Efora Turizm olarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.
5- Paket Tur Programları.
Seyahati planladığınız tarih, gideceğiniz şehirde önemli bir fuara, kongreye, festivale vb. tüm şehri etkileyen bir döneme denk gelebilir veya bu tarihlerde mutlaka seyahat etmeniz gerekebilir. Bu tür arzın sabit, talebin de çok yoğun olduğu dönemler de fiyatlar yerinde durmayıp, en az 2-3 katı artacak dolayısıyla tüm seyahat maliyetlerinizi arttıracaktır.
Böyle bir dönemde, maliyetleri azaltmak için, uçak, otel veya diğer hizmetleri ayrı ayrı almak yerine, aylar öncesinde planlaması yapıldığı için daha avantajlı fiyatlarla seyahat etme imkanı sağlayan paket tur programlarını tercih edebilirsiniz. Paket tur programları, iş veya turistik amaçlı organize edilebilir ve genellikle uçak bileti, otel rezervasyonu, havalimanı transeferi ve rehberlik hizmeti dahil olarak satışa sunulur. Özellikle talebin yoğun olduğu dönemlerde sizlere sunduğu özel fiyatlarla aynı seyahatin daha az maliyetle gerçekleştirilmesi konusunda yardımcı olacaktır. Paket programların tek dezavantajı, sizin seyahat etmeyi planladığınız tarihlere uygun olmayabileceği. Bu tür bir durumda sizin, paket programdaki tarihlere uygun olarak seyahat edip edemeyeceğiniz de ayrıca önem taşır. Gerek bireysel tatil paket turları gerekse de fuarlara özel paket programlar için tecrübeli ekimizle dilediğiniz zaman iletişime geçebilirsiniz.