Bursa iş dünyası uluslararası alandaki gücünü her geçen gün daha da artırıyor.
BursaTicaret ve Sanayi Odası’nın (BTSO) Ekonomi Bakanlığı destekleriyle kente kazandırdığı 10 Ur-Ge projesi kapsamında bugüne kadar 30’a yakın yurt dışı pazarlama organizasyonu gerçekleştirildi. Dünyanın dört bir yanından alım heyeti gruplarının Bursa iş dünyasıyla buluşturulduğu 13 farklı etkinlikte de yaklaşık 3 bin yabancı iş insanı yeni işbirliklerinin kapılarını araladı.
Bursa ve ülke ekonomisinin sürdürülebilir kalkınmasına doğrudan katkı sağlamayı hedefleyen Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, Uluslararası Rekabetçiliği Geliştirme (Ur-Ge) projeleriyle üyelerinin gücüne güç katmayı sürdürüyor. Ur-Ge projeleri kapsamında gerek yurt dışında gerekse de yurt içinde çok sayıda etkinliğe imza atan BTSO, üyelerinin dünya çapında iş yapabilme becerilerini geliştirmelerini de imkan sağladı.
Küresel arenada yeni iş ağları kuruldu
Ur-Ge projeleri kapsamında eğitim, danışmanlık, yurt dışı pazarlama ve alım heyetleri gibi etkinliklerde Ekonomi Bakanlığı’yla birlikte üyelerine öncülük eden ve önemli destekler sağlayan BTSO, düzenlemiş olduğu faaliyetlerle kentin ihracatına ve rekabet gücünü artırmaya devam ediyor. Hedef pazarlara ulaşabilme noktasında 30’a yakın yurt dışı pazarlama organizasyonunun düzenlendiği projelerde, katılımcı firmalar, belirlemiş oldukları hedef pazarlarda düzenlenen ikili iş görüşmelerinde yer aldı. Almanya, Japonya, Fransa, Güney Afrika, Kenya, İran, Fas ve Rusya gibi önemli pazarlarda düzenlenen ikili iş görüşmelerine katılan BTSO üyeleri, küresel arenada yeni iş ağları oluşturdu.
13 alım heyeti organizasyonu
Aynı zamanda farklı sektörlerde düzenlediği 13 alım heyeti organizasyonuyla yurt dışından önemli üretici ve ithalatçı firma yetkililerini Bursa’ya getirerek proje katılımcısı firmalarla aynı masada buluşturan BTSO, Bursa’nın söz konusu sektörlerdeki potansiyelini tüm dünyaya göstermesini sağladı. Alım heyetleri kapsamında şimdiye dek 3 binin üzerinde yabancı alıcıyı Bursa’ya getiren BTSO, önemli işbirliklerinin yolunu açtı.
Firmalar eğitimlerle donanım kazandı
BTSO, Ur-Ge projeleri kapsamında firmalara ayrıca, sektörlere özgü eğitimler ve danışmanlık faaliyetleri düzenledi. Ar-Ge, inovasyon, tasarım, satış-pazarlama, müzakere teknikleri, kurumsallaşma, ekip çalışması ve liderlik gibi farklı alanlarda eğitim alan firmalar, bu süreçte önemli donanımlar kazandı. 10 Ur-Ge projesinde 30’dan fazla eğitim ve danışmanlık programının düzenlendiği projelerde katılımcı firmalar, alanında uzman eğitmenlerin bilgilerinden istifade etme fırsatı yakaladı.
Ur-Ge’lerin başarısı iki ödülle tescillendi
BTSO, bünyesinde faaliyetlerine başlayan ilk Ur-Ge projesi olma özelliği taşıyan ‘Bursa Bebek ve Çocuk Konfeksiyonu Sektöründe Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Projesi’, 2017 yılında iki önemli ödüle layık görüldü. Avrupa Küme Analizleri Sekretaryası tarafından ‘Bronz Etiket’le ödüllendirilen Bebe Çocuk Ur-Ge’si, Ekonomi Bakanlığı tarafından düzenlenen “4. KOBİ Kümelenme Konferansı”nda da iyi uygulama örneği ve başarı hikayesi olarak ödüle layık görüldü.
2017 dolu dolu geçti
Ur-Ge projelerinin 2017 yılı faaliyetlerini değerlendiren BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, proje üyesi firmaların yılı oldukça aktif geçirdiklerini söyledi. Ur-Ge projelerinin Bursa iş dünyasının rekabetçiliğini ve ihracatını artırdığını belirten Başkan Burkay, 2017 yılında Endüstri Zirvesi kapsamında Türkiye’nin en geniş katılımlı alım heyeti organizasyonunu gerçekleştirdiklerini hatırlattı. Beş ayrı Ur-Ge projesinin ortaklaşa düzenlediği alım heyeti organizasyonunda bin 200’den fazla yabancı alıcıyı Bursa’ya getirdiklerini anımsatan İbrahim Burkay, “Sektörlerimize ivme kazandırmak amacıyla önemli faaliyetlere imza atıyoruz. Bursa’da düzenlediğimiz alım heyeti organizasyonlarının dışında geçen yıl yurt dışındaki 17 ayrı etkinlikte üyelerimiz yeni işbirliklerine imza attılar. Ur-Ge’lerle 2018 yılında da firmalarımıza liderlik etmeyi sürdüreceğiz” dedi.
2018 yılında yeni pazarlara açılacağız
Küresel rekabetin giderek zorlaştığı bir ortamda alternatif pazarlara ulaşmanın önemine değinen İbrahim Burkay, Ur-Ge projelerinin firmaların yeni pazarlara açılabilmeleri noktasında büyük değer taşıdığını söyledi. Avrupa’nın Bursalı firmalar için halen en önemli pazar konumunda olduğunu söyleyen BTSO Yönetim Kurulu Başkanı Burkay, “Ancak mutlaka farklı alternatiflerimiz olmalı. Sahra Altı Afrika ve Latin Amerika gibi alternatif pazarlarda da gücümüzü ve potansiyelimizi hissettirmeliyiz. 2018 yılında hedef pazarları belirlerken yeni pazarları da göz önünde bulundurduk. Arjantin, Brezilya, Nijerya ve Kolombiya gibi ülkelerde de etkinliğimizi artırmayı hedefliyoruz” dedi.
Aynı anda 10 ur-ge projesi
BTSO, Ekonomi Bakanlığı destekleriyle 10 Ur-Ge projesini aynı anda gerçekleştiren lider kuruluşlar arasında bulunuyor. BTSO, ikisi bebe – çocuk konfeksiyonunda olmak üzere, tekstil, kompozit, makine, raylı sistemler, uzay, havacılık ve savunma, kimya, gıda ve yenilenebilir enerji alanlarında yürüttüğü projeler kapsamında Ekonomi Bakanlığı’ndan toplamda 45 milyon dolara kadar ulaşan desteği üyelerinin kullanımına sundu. Söz konusu projelerden yararlanan firmalar, eğitim, danışmanlık, alım heyeti organizasyonları ve yurt dışında ikili iş görüşmeleri fırsatlarıyla uluslararası alanda daha güçlü bir konuma ulaşmanın yollarını arıyor.