KOBİ’lerin önünde ihracatı artırmak için büyük fırsat var

CNR Holding yöneticileri, Kayserili mobilya üreticileriyle bir araya geldi. CNR Holding ve KAYMOS işbirliğinde düzenlediği iftarda konuşan CNR İcra Kurulu Başkanı Ali Bulut, üretim, istihdam ve ihracat gerçekleştiren sektörler için önemli fuarlara ev sahipliği yaptıklarını söyledi.
Bulut, ihracat verilerinin son derece cesaret verici olduğunu ve hedeflerin aşıldığını belirterek, “Türkiye’den kaliteli malı rekabetçi fiyatlarla almak isteyen yabancılar fuarlar için yaptığımız davetlere yüksek oranda geri dönüş yapıyor. Bu, ihracatçı olmak, ihracatını artırmak isteyen KOBİ’ler için büyük bir fırsat. Firmalar bu fırsatı iyi kullanmalı” dedi.

 

Fuarcılık sektörünün lider kuruluşu CNR Holding şirketlerinden İstanbul Fuarcılık, ticari ortakları ile sektörel buluşmalarının son halkasını Kayseri’de gerçekleştirdi. CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem ile Kayseri Mobilya Sanayicileri Derneği (KAYMOS) Başkanı Tuncay Sabuncu’nun ev sahipliğinde Kayseri Flamingo Deluxe Ziyafet’te gerçekleştirilen iftar yemeğine Kayseri Valisi Süleyman Kamçı, Kayseri Büyükşehir Beleye Başkanı Mustafa Çelik, AK Parti Kayseri milletvekilleri Taner Yıldız ve Sami Dedeoğlu’nun yanı sıra Kayserinin önde gelen mobilya firmalarının temsilcisi katıldı. İftarın ardından düzenlenen toplantıda CNR Holding’in hayata geçirdiği mobilya fuarlarının ihracata sağladığı katkı, Türk mobilya sektörünün dünü ve bugünü, fuarların ülke ve katılımcı firmaların ihracat oranlarına kattığı değerler ele alındı.

 

Yabancı alıcı sayısında 4 kat artış var
Toplantıda konuşan CNR Holding İcra Kurulu Başkanı Ali Bulut, üretim, istihdam ve ihracat gerçekleştiren sektörler için çok önemli fuarlara ev sahipliği yaptıklarını söyledi. Özellikle bu yıl 15’incisi düzenlenecek olan Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı’nın (İMOB) dünyanın en büyük fuarları arasında yer aldığını dile getiren Bulut, “100’den fazla ülkeden gelen 10 binlerce yabancı alıcıyı düzenlediğimiz fuarlarda Türk firmalarıyla buluşturuyoruz” dedi. Kurlarla ilgili spekülasyon yapıldığı bir dönemde ihracat verilerinin son derece cesaret verici olduğunu ve hedeflerin aşıldığını kaydeden Bulut şunları söyledi:
“Düzenlediğimiz fuarlarla ilgili yurt dışına yaptığımız davetlerden son birkaç aydır inanılmaz yüksek bir geri dönüş alıyoruz. Bunun sebebi şu; artan kur bazıları için risk bazıları için fırsata dönüştü. Türkiye’den kaliteli malı rekabetçi fiyatlarla almak isteyen yabancılar fuar için yaptığımız davetlere yüksek oranda geri dönüş yapıyor. Önümüzdeki dönemde düzenleyeceğimiz fuarlara yurt dışından gelen alıcı sayısının 3-4 kat arttığını görüyoruz. KOBİ’lerimize şu anahtar kelimeyi hatırlatmak istiyorum; ihracatçı olmak, ihracatı artırmak için önlerinde çok büyük bir fırsat var. Bu yüzden ihracat fırsatını çok iyi kullanalım. Ülkemize gelen yabancıya ürünlerimizi sunmak, yeni bağlantılar yapmak ve dağıtım alanlarını genişletmek için bu büyük fırsatı iyi değerlendirin.”

 

2023 ihracat hedefi 10 milyar dolar
Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) Başkan Ahmet Güleç de mobilya sektöründe 2001-2017 yılları arasında üretim, istihdam ve markalaşmada kendinden en fazla bahsettiren ülkenin Türkiye olduğunu söyledi. 2001 yılında 200 milyon dolar ihracat, 220 milyon dolar ithalat yapan sektörün geçen yıl 2.7 milyar dolar ihracat, 700 milyon dolar da ithalat gerçekleştirdiğini dile getiren Güleç, bu başarının kaliteli üretim ve tasarımla sağlandığını vurguladı. Mobilyada üretim yapan 36 bin firmanın 13 bin 862’sinin ihracat yaptığını bildiren Güleç, “2023 yılında 10 milyar dolar ihracatı yakalayarak dünyada ilk 5 mobilya üreticisi ülke arasında olmayı hedefliyoruz. Bunun için hem altyapımız hem de dünya pazarı müsait. Özel sektör, kamu ve hükümet işbirliği ile biz bu başarıyı yakalarız” şeklinde konuştu.

 

Fuar sayısı arttıkça ihracat da yükseliyor
Akademisyen Prof. Dr Emre Alkin de yaptığı sunumda Türk üreticisinin kaliteli mal ürettiğini, fiyatı artırabilmesi için pazarlama faaliyetlerine önem vermesi gerektiğini kaydetti. Türkiye’nin milli gelirinin 2040 yılında 4 trilyon doları aşacağını belirten Alkin, “Türkiye büyüyecek. Önemli olan katma değeri nasıl artıracağız” diye konuştu.
2018, 2019 ve 2020 yıllarında dünyada yüksek faiz, yüksek büyüme ve yüksek enflasyon dönemi yaşanacağını ifade eden Alkin, bu dönemde Türk üreticisinin, dünya koşarken geride kalmaması gerektiğini bildirdi. Türkiye’de fuar sayısının arttıkça ihracatın da yükseldiğine dikkat çeken Alkin, “CNR Holding ilk 5 ayda 40 fuar düzenledi. Yılsonuna kadar rakam 60’a çıkacak. Türkiye’de ihracat ile fuarcılık faaliyetleri birbirine paralel gidiyor. Metrekare büyüdükçe, katılım sayısı arttıkça Türkiye’nin ihracatı da yükseliyor” değerlendirmesinde bulundu.